Kolloidalt silver i pressen

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
kipphebel3

Re: Kolloidalt silver i pressen

Inlägg av kipphebel3 » tis 11 nov 2014, 20:25

Ja, det är ett vällovligt initialiv!
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tis 11 nov 2014, 20:38

Sajten är förbannat snygg och rubrikerna till de olika avsnitten är som våta drömmar för en skeptiker.
Skall titta vidare imorrn och då nagelfara ordentligt.
Skummade bara översiktligt ikväll och kom att tänka uttrycket "Om nåt verkar vara för bra för att vara sant, så är det nog inte sant.
Och om det är sant så tror jag nog att Robin Enander hyllar mig för mina skeptiska tankar i st f att bli sur på mig.

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Inlägg av B Hellqvist » tis 11 nov 2014, 21:26

Göran Getläpp skrev:
skeptiskelars skrev:Medierna i P1 var åxå inne på sektspåret.
På fejan blir det väldigt tydligt.
Visst är det så. Gänget runt KS har upphöjd Anders Sultan till Den Smorde. Den, och endast den, som smörjer sig med hans ormolja får ta del av gemenskapen.
Är han inte snarare Den Försilvrade? Passar bättre - bländande yta döljer simplare material.
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tis 11 nov 2014, 21:28

Tomas Geoffery FantomHybrid Nilsson sluter upp bakom sin sektledare: "19 000 medlemmar bevisar en hel del och den växer! Mer silver åt folket! Anders, vi är överallt för att ge dig stöd!"
Undrar hur relevant det är för dem alla miljoner som blivit botade av mediciner de inte tror på?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » tis 11 nov 2014, 21:37

skeptiskelars skrev:Sajten är förbannat snygg och rubrikerna till de olika avsnitten är som våta drömmar för en skeptiker.
Skummade bara översiktligt ikväll och kom att tänka uttrycket "Om nåt verkar vara för bra för att vara sant, så är det nog inte sant.
Och om det är sant så tror jag nog att Robin Enander hyllar mig för mina skeptiska tankar i st f att bli sur på mig.
Enander är på riktigt. Han har skrivit bra artiklar i lokaltidningen och jag känner till familjen.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » tis 11 nov 2014, 22:06

För övrigt kan jag rekommendera följande tråd i VoFs facebook-grupp.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 621&type=1

Robin Enander skriver:
Tja, eftersom jag nu blivit föremål för angrepp på sidan Kolloidalt Silver 2.0 i och med att jag av hederlighetsskäl registrerade domänen i mitt eget namn så kan jag lika gärna gå ut här också.
Det är jag som skriver på http://kolloidaltsilver.org
Nu har Michael Zazzio hotat med polisanmälan. Jag känner mig dock inte särskilt bekymrad, även om jag måste medge att den hetsiga stämningen känns smått obehaglig.
Kan även konstatera att jag inte är med i föreningen Vetenskap och Folkbildning. Skulle kanske gå med nu, för att förverkliga deras föreställningar?
Bland höjdpunkterna finns bland annat en spontaninsamling till utgivningsbevis för webbsidan, samt att Michael Zazzio dyker upp och meddelar att han tränar tyngdlyftning. (!)

Underhållningsvärdet är utomordentligt högt.

Herkie82

Inlägg av Herkie82 » tis 11 nov 2014, 23:12

Måste bara fråga hur många här som följer diskussionerna på aftonbladet och nyheter 24? :) *räcker upp en hand* :)

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » ons 12 nov 2014, 00:09

Herkie82 skrev:Måste bara fråga hur många här som följer diskussionerna på aftonbladet och nyheter 24? :) *räcker upp en hand* :)
Jag försöker följa och har även skrivit ett par kommentarer. Men det är så himla svårt att följa upp och hålla koll på "trådarna" så jag orkar inte bry mig längre. :-(

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » ons 12 nov 2014, 00:17

KA67 skrev:
Herkie82 skrev:Måste bara fråga hur många här som följer diskussionerna på aftonbladet och nyheter 24? :) *räcker upp en hand* :)
Jag försöker följa och har även skrivit ett par kommentarer. Men det är så himla svårt att följa upp och hålla koll på "trådarna" så jag orkar inte bry mig längre. :-(
Helt otroligt. Fullständigt odugligt gränssnitt för den som vill följa "debatten".

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 12 nov 2014, 09:55

skeptiskelars skrev:Sajten är förbannat snygg och rubrikerna till de olika avsnitten är som våta drömmar för en skeptiker.

Jo j-ar. Det var sant.
Grattis Robert Enander

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 12 nov 2014, 10:08

Apropå hot mot folk som kritiserar alternativmedicin.
Även kvacksalvare med missnöjda kunder blir hotade ibland.
Klart sevärt klipp.

http://www.svtplay.se/klipp/267421/kanner-sig-radd

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 12 nov 2014, 10:11

Men? Var det inte så att altisarna bara har nöjda kunder??
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Göran Getläpp

Inlägg av Göran Getläpp » ons 12 nov 2014, 10:19

skeptiskelars skrev:Apropå hot mot folk som kritiserar alternativmedicin.
Även kvacksalvare med missnöjda kunder blir hotade ibland.
Klart sevärt klipp.

http://www.svtplay.se/klipp/267421/kanner-sig-radd
Har alltid undrat hur detta mytiska plagg ser ut, men nu vet jag det äntligen. Men jag tycker inte att den är särskilt vacker, offerkoftan han har på sig.

Herkie82

Inlägg av Herkie82 » tor 13 nov 2014, 17:34

micke.d skrev:
KA67 skrev:
Helt otroligt. Fullständigt odugligt gränssnitt för den som vill följa "debatten".

Jo jag håller med lite granna faktiskt. Det enda jag kunnat följa är en diskussion jag hamnat i. Jag kollade lite vad Sultan skriver men det känns mest som att han kräker ur sig en massa grejer i panik.

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » tor 13 nov 2014, 18:57

Jag tyckte att jag (för en gångs skull) hade kommit igång med att skriva inlägg till artiklar och kände att jag nästan hade lite "flow", men det sket sig totalt när jag insåg att det inte gick att hänga med ens där jag själv var med och skrev.
Men nu i efterhand så känner jag att det kanske var lika bra. Jag kanske inte hade det "flow" som jag trodde att jag hade.
Men ändå - det är sjukt svårt att få begrepp och uppföljning om diskussionerna som det är just nu.
Facebook är verkligen dåligt i det avseendet - tvi (twiii, twi vale ... eller hur ska man skriva?)!

Detta inlägg är dessutom OT ... Sorry.

Skriv svar