Nya Självläkande Människan - Sanna Ehdin har flippat totalt?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Re: Nya Självläkande Människan - Sanna Ehdin har flippat tot

Inlägg av ulltand » lör 28 jul 2018, 14:38

kipphebel3 skrev:Kolloidalt havre????
Jo, det borde verkligen vara en superprodukt. Fattar inte varför aktien inte går bättre... :roll:

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tis 21 aug 2018, 08:39

Senast reg. köpkurs: 7:10, priset har mer än halverats sedan introduktionen (fniss).

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » ons 22 aug 2018, 18:26

skeptiskelars skrev:Senast reg. köpkurs: 7:10, priset har mer än halverats sedan introduktionen (fniss).
Fnissa lagom. Sedan dess har den gått upp 5.5% till 7:50... :shock:

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 19 sep 2018, 11:20

Sanna Ehdin skrev:Årets hälsoevent: den Mänskliga Manualen 4.0
Det är dags för Fru Ehdin att dra in årets skörd med kulor från lättlurade människor som tror att någon timma med Fru Ehdin babblandes och dansandes på scenen är hälsobringande. 590 spänn kostar det att bevista eländet, men då får man iofs även en "Goodiebag" med ett påstått värde av 300:-. (Huruvida innehållet i Goddiebagen har rafsats ihop ur Dr Sannas AB varulager framgår inte, men om så skulle vara fallet så hoppas jag för bolagets hårt prövade aktieägares skull att Fru Ehdin har betalat för varorna)
Sanna Ehdin skrev:Den Mänskliga Manualen 4.0 är årets tema –

Här kan du läsa mer och boka biljetter till Dr Sanna Live 2018 som kommer att gå av stapeln i oktober. Dr Sanna Ehdin tar upp det senaste inom hälsa och nyheter under det gångna året. Utifrån hennes 25-åriga erfarenhet av självläkning, helhetshälsa och hälsosam livsstil får ni nya fakta och metoder, forskning och handfasta råd – samt flera övningar så att det landar i kroppen. Läs mer om Dr Sanna Ehdin
Kolla mera här om du orkar och missa för 17 inte att klicka på knappen "Se filmen", där bl a Fru Ehdin visar upp sin dansbegåvning.
https://drsannalive.se/

garozzo

Inlägg av garozzo » lör 13 okt 2018, 17:35

Undrar vad sambandet mellan Sanna Ehdin och Grateful Dead är.
Jag har alltså under en tid lyssnat på GD på youtube och då får man upp en hel rad klipp med bandet, och helt plötsligt dök ett klipp med Sanna upp mitt bland alla videos med GD och Jerry Garcia.
Kan det vara så att hon går på syra :? .

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » ons 12 dec 2018, 22:27

Som aktieägare i Dr Sannas B (SANNA MTF B) känner jag mig ansvarig att meddela det senaste.

Personligt: Jag har sänkt mitt innehav till... Äh, nu blir det personligt. Men det var inte lätt att sälja, oavsett kurs... Har dock litelite kvar :-)

Omsättning: I går omsattes aktien med hela 105 SEK. Alltså med lite mer än vad ett sexpack Pripps och en Kexchoklad kostar, vilket man kan tolka som att intresset för aktier i Sannas är större än just folköl och Kexchocklad.

Styrelse: Sanna Ehdin entledigas från styrelsen, och de föreslår att företaget byter namn (en ganska bra idé). Den 17 januari kommer aktieägare att kallas till en extra bolagsstämma där aktieägana (möjligt att Avanza stavat fel, mer troligt att Sannas byrå för nyhetsartiklar gjort det, det är iaf inte jag - och visst, alla kan stava fel) också ska klubba igenom ett nytt, ännu okänt, bolagsnamn. Egentligen borde det här toppa det jag skriver...

Kursen: Har sjunkit mer än... Jag har för mig att introduktionskursen var 22 SEK, nu är det 7 SEK. Alltså ett fall på nästan 70%. Kan det handla om att man måste vara skapligt ärlig om man vill börsintroducera sig? Jag kan ha fel på startkursen, men hur som: Det går inte bra. Många småsparare har förlorat massor på Sanna, förlåt, Dr Sanna.

Tips: Om man inte i dag är kund hos exempelvis Avanza eller Nordnet, det finns säkert fler, så kan man stoppa in en hundring och köpa aktier där för samma belopp, helt utan courtage. Jag kan inte se någon som helst annan återbetalning mer än att du kanske blir sugen på att köpa andra aktier och handlar mer. Får inte känslan av att de säljer kunduppgifter, så kör på.

Då blir du kallad till den extra stämman. Jag menar inte att någon ska bråka, det vill jag absolut inte bidraga till, men kanske vi kan få bolaget att bli seriöst.

Årets förvillare 2000: https://www.vof.se/utmarkelser/tidigare ... lare-2000/
https://www.avanza.se/placera/telegram/ ... rande.html

Blir så dissig, att någon ska tro att jag vill sänka Sannas, men absolut inte. Så är det absolut inte. Jag vill att man ska sälja seriösa produkter med korrekt information till sina kunder.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » tor 13 dec 2018, 00:59

Ingen?

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 17 dec 2018, 12:02

Jag vill minnas att introduktionskursen var 18 spänn.
Lilla Sannagumman själv vill väl inte fronta med sitt namn när konkursen kommer.
Hon är nog nöjd och glad med de styrelsearvoden som Ulltand m fl har finansierat, för att inte tala om hennes pojkväns feta VD-lön.
Sannolikt har en hel del av pengarna från nyemissionen även använts till feta konsultarvoden till konsultbolag med dunkla ägarförhållanden (läs: bulvanägare med Sannagumman & c:o i bakgrunden).

EDIT:
En som var helt begeistrad över den fantastika börsintroduktionen var hennes homeopatpolare Stefan Whilde. Han har fortfarande en FB-tråd vid liv. Du kan ju alltid kommentera kursutvecklingen där.
https://www.facebook.com/stefan.whilde/ ... 1770276977

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Re: Nya Självläkande Människan - Sanna Ehdin har flippat totalt?

Inlägg av ulltand » sön 17 feb 2019, 08:09

Det senaste om aktien: Dr Sannas AB: Dr Sannas AB (publ) beslutar om företrädesemission om cirka 2 MSEK.

Så här skriver Nyhetsbyrån Direkt:
"Bolaget genomför föreliggande kapitalisering för att fortsatt hålla en hög
takt av produktutveckling, kunna öka produktionsnivåer och därmed lagernivåer
för att långsiktigt förbättra bruttomarginalen samt stärka upp det egna
kapitalet", heter det.
Fnissade åt lite, vilket jag fetade. Känns som om den som skrev inte riktigt tror på Dr Sannas...

https://www.swedbank-aktiellt.se/ovrigt ... 5&single=y

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » sön 17 feb 2019, 12:17

I klartext:
Vi försöker väl lura av dumjävlarna några miljoner till innan vi konkar.

Användarvisningsbild
Bod

Inlägg av Bod » mån 18 feb 2019, 22:55

skeptiskelars skrev:
sön 17 feb 2019, 12:17
I klartext:
Vi försöker väl lura av dumjävlarna några miljoner till innan vi konkar.
Precis! Vilket jäkla svammel. Så med sviktande lönsamhet och svikande marknad vill man utveckla fler produkter, öka produktionen och binda mer kapital i lager. Öh va?!? Ge oss två mille så skyndar vi på konkursen. De vill nog fylla sina egna fickor så mycket det går innan korthuset rasar.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » fre 01 mar 2019, 05:59

Snälla Sanna, tack för ditt brev (post), men jag "väljer" inte att köpa dina naturliga och ekologiska produkter, jag är bara aktieägare, numera med endast några få aktier efter en sjukt tragisk nedgång - Det är väl bara Starbreeze som kunde ha varit en värre satsning, om man varit så misslyckad att man köpt och sålt dem fel...

Men tack för presentkortet du skickade, för de tvåhundrafemtio kronorna kan jag köpa en ansiktsfuktare, och endast betala frakten vad den nu kan
vara, kanske en hundring? Exakt vad det kostar vet man ju inte hos Sannas. Till skillnad från andra näthandlare väljer Sannas att vid varukorgen skriva "Detta Är Bara En Uppskattning. Priserna Uppdateras Vid Utcheckningen.".

Varför Sannas har en versal som start vid varje ord är ett Mysterium...

En gång i tiden hade jag tanken att företaget kanske skulle kunna tänka till, och med tanke på sitt namn, kunna bli lite stort. Så är det inte längre, utan nu är mitt tips:

Skapa ett konto på Avanza eller liknande, köp en aktie (under tian), och få uppdateringar om emissioner och annat (det jag nu fick) då och då, och var med när ett företag med en av föreningens förvillare kursar.

Själv har jag fem aktier kvar, värde under en femtiolapp tillsammans. Funderar på att sälja fyra, även om det kostar mig mer i courtage än att behålla dem...

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » fre 01 mar 2019, 06:08

Om du inte har ett konto för aktier, gör följande:

Skapa ett konto på exempelvis Avanza eller Nordnet. Det finns säkert fler.
OBS. Skapa ett ISK-konto! Då slipper du särredovisa, vinst kommer automatiskt på din skattsedel.
Sätt in minsta belopp, kan tänka mig att det är en hundring.
Klicka dig fram till Sannas.
Köp en aktie i företaget.
Avvakta till KK... :-)

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tis 05 mar 2019, 11:49

För att bättra på försäljningssiffrorna har hon startat en insamling för att köpa sina egna bluffpreparat till de som inte har råd själva.
Men det går trögt, bara 4.700 än så länge.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » fre 15 mar 2019, 11:17

Nyemissionen lyckades inte något vidare:
Mess från Nordnet skrev:Vi kommer att återboka dina teckningsrätter i den pågående nyemissionen. Detta på grund av att vi på Nordnet inte lyckats sälja dessa åt dig.
Jag hade begärt ett öre.

En fundering gällande något jag tydligen missat innan:
Bolaget har överlåtit verksamheten relaterad till varumärket Dr Sannas till ett nytt helägt dotterbolag vid namn Dr Sannas Sweden AB
med org.nr 559183-0103.
http://news.cision.com/se/dr-sannas-ab/ ... 8,c2744917

Tillhör inte varumärket längre det bolag jag har aktier i?

Edit: Antagligen så tillhör det nya bolaget det som är börsnoterat, så just det är nog inte så illa :-)

Skriv svar