Lyssnar någon på David Icke?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
tanto

Re: Lyssnar någon på David Icke?

Inlägg av tanto » ons 12 aug 2009, 19:13

Synd att det är i Göteborg. Trodde jag skulle få en anledning att damma av den gamla ödlekostymen och polera foliehatten.
Honey Badger doesn't give a shit

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » ons 12 aug 2009, 19:43

tanto skrev:Synd att det är i Göteborg. Trodde jag skulle få en anledning att damma av den gamla ödlekostymen och polera foliehatten.
Skulle du ha betalat femhundranågonting för biljetten? Till David Icke?
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

Användarvisningsbild
emanuel1972
Kontakt:

Inlägg av emanuel1972 » ons 12 aug 2009, 20:24

Anders H skrev: Skulle du ha betalat femhundranågonting för biljetten? Till David Icke?
Nä, det var ju just det lilla problemet...

Som tankeexperiment är det ju intressant att föreställa sig hur en sån här uppenbar mentalpatient får följeslagare. Paradoxen är: ju mer vansinniga saker knasbollen kläcker ur sig, desto mer fanatiska lärjungar. Jfr. med Steiner, Blavatsky, Hubbard... För en utomstående ter det sig som om det som rimligen borde vara centralt, själva budskapets trolighet, är helt irrelevant. Det viktiga verkar vara identifikationen av en fiende, som New World Order, Judendomen, Synden, Materialismen eller Psykiatrin, och att man, tillsammans med förment likasinnade "gör" något för att bekämpa det onda.
# dd if=/dev/urandom of=/dev/sda bs=512

Användarvisningsbild
C-J

Inlägg av C-J » ons 12 aug 2009, 23:06

Anders H skrev:Skulle du ha betalat femhundranågonting för biljetten? Till David Icke?
Icke sa nicke!
Oh, behave!

manifesto

Inlägg av manifesto » ons 12 aug 2009, 23:59

Var för någon vecka sedan med om något mycket traumatiskt. Råkade i samkväm med en fantastiskt sympatisk kvinna om ditten och datten i samband med en studioinspelning, varpå samtalet kom in på div vanförestänningar inom New Age, ufologi och annat konspirationstänk. Jag nämnde sedan just "galningen Icke och dennes ännu galnare efterföljare", som ett exempel på hur det kunde gå riktigt illa, om fantasin ges ett alldeles för stort utrymme i en människas liv. Hennes reaktion blev inte den jag förväntat mig. Efter att ha dragit ett skämt om skrattabborrar osv, märkte jag (ja jag märkte det) att hon blev helt askgrå i ansiktet, för att därpå halvsnyftande utbrista att det Icke säger är Sanningen, och att hon har varit aktiv i dennes nätverk i ett flertal år, samtidigt som hon fiskar upp ett par böcker av denne från sin väska.

Chock och bestörtning. Ridå. :shock: :oops: :shock: :O=
Senast redigerad av 1 manifesto, redigerad totalt 0 gånger.
War is peace.

Användarvisningsbild
tanto

Inlägg av tanto » tor 13 aug 2009, 00:01

Anders H skrev:Skulle du ha betalat femhundranågonting för biljetten? Till David Icke?
Honey Badger doesn't give a shit

Användarvisningsbild
C-J

Inlägg av C-J » tor 13 aug 2009, 00:08

manifesto skrev:Var för någon vecka sedan med om något mycket traumatiskt. Råkade i samkväm med en fantastiskt sympatisk kvinna om ditten och datten i samband med en studioinspelning, varpå samtalet kom in på div vanförestänningar inom New Age, ufologi och annat konspirationstänk. Jag nämnde sedan just "galningen Icke och dennes ännu galnare efterföljare", som ett exempel på hur det kunde gå riktigt illa, om fantasin ges ett alldeles för stort utrymme i en människas liv. Hennes reaktion blev inte den jag förväntat mig. Efter att ha dragit ett skämt om skrattabborrar osv, märkte jag (ja jag märkte det) att hon blev helt askgrå i ansiktet, för att därpå halvsnyftande utbrista att det Icke säger är Sanningen, och att hon har varit aktiv i dennes nätverk i ett flertal år, samtidigt som hon fiskar upp ett par böcker av denne från sin väska.

irl troll got trolls remorse?
Oh, behave!

manifesto

Inlägg av manifesto » tor 13 aug 2009, 00:10

C-J skrev:
manifesto skrev:Var för någon vecka sedan med om något mycket traumatiskt. Råkade i samkväm med en fantastiskt sympatisk kvinna om ditten och datten i samband med en studioinspelning, varpå samtalet kom in på div vanförestänningar inom New Age, ufologi och annat konspirationstänk. Jag nämnde sedan just "galningen Icke och dennes ännu galnare efterföljare", som ett exempel på hur det kunde gå riktigt illa, om fantasin ges ett alldeles för stort utrymme i en människas liv. Hennes reaktion blev inte den jag förväntat mig. Efter att ha dragit ett skämt om skrattabborrar osv, märkte jag (ja jag märkte det) att hon blev helt askgrå i ansiktet, för att därpå halvsnyftande utbrista att det Icke säger är Sanningen, och att hon har varit aktiv i dennes nätverk i ett flertal år, samtidigt som hon fiskar upp ett par böcker av denne från sin väska.

irl troll got trolls remorse?
Que?
War is peace.

Användarvisningsbild
simone

Inlägg av simone » tor 13 aug 2009, 09:19

Jag har läst två böcker av honom, Robotarnas uppror och Sanningen ska göra er fria, vissa delar av böckerna är faktiskt ganska bra, men de faller pg av reptilerna.... :wink: det blir svårt att ta honom på allvar då. Fast det är klart utomjordingar finns ju, eller?
Niels Bohr sa en gång till en av sina doktorander : " Ni tänker inte , ni är bara logisk" .

Användarvisningsbild
Pentagram

Inlägg av Pentagram » tor 13 aug 2009, 09:25

simone skrev:Fast det är klart utomjordingar finns ju, eller?
Det är en sak att tro att utomjordingar finns, och en helt annan att tro att utomjordingar tagit sig hit, hemligen, och ingår i någon slags konspiration.

Användarvisningsbild
simone

Inlägg av simone » tor 13 aug 2009, 09:50

Pentagram skrev:
Det är en sak att tro att utomjordingar finns, och en helt annan att tro att utomjordingar tagit sig hit, hemligen, och ingår i någon slags konspiration.
Ja det kan så vara, men varför tror du att de inte skulle ha kunnat ta sig hit? Jag antar att en del av dem har en annan mer avancerad teknik än oss.
Niels Bohr sa en gång till en av sina doktorander : " Ni tänker inte , ni är bara logisk" .

Användarvisningsbild
Pentagram

Inlägg av Pentagram » tor 13 aug 2009, 10:30

simone skrev:
Pentagram skrev:
Ja det kan så vara, men varför tror du att de inte skulle ha kunnat ta sig hit? Jag antar att en del av dem har en annan mer avancerad teknik än oss.
Jag ser ingen anledning att tro att de tagit sig hit. Jag är en sådan där person som inte börjar tro på saker hux flux utan jag väntar med att tro på något särskilt tills det finns en någorlunda god anledning att hålla det för troligt. Eftersom det inte finns särskilt övertygande evidens för att det skulle finnas utomjordingar här så tror jag inte det (jag är definitivt inte beredd att tro att en utomjordisk ras som utvecklat de tekniska möjligheterna som krävs för att åka hit skulle försöka gömma sig bland människor (och lyckas) snarare än att ta öppen kontakt (handel eller erövring) för att försöka få någon form av avkastning på sina rymdfärdsinvesteringar).

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » tor 13 aug 2009, 10:48

Just om utomjordingar har besökt oss har ju diskuterats förr.
http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=791

Användarvisningsbild
Victor_Von_Doom

Inlägg av Victor_Von_Doom » tor 13 aug 2009, 12:05

simone skrev:
Pentagram skrev:
Finns väl absolut ingen anledning att anta något sånt.
Insanity is thinking either that "no one is like us" or "everyone's the same"

Användarvisningsbild
Tristan Chi

Inlägg av Tristan Chi » tor 13 aug 2009, 12:21

simone skrev:varför tror du att de inte skulle ha kunnat ta sig hit?
Det är alldeles för långt hit. Och det är lika lång väg tillbaka.
Obehag är det värsta jag vet.

Skriv svar