Lyssnar någon på David Icke?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
Lisa

Inlägg av Lisa » sön 23 sep 2007, 18:07

Hexmaster skrev: Betr. Icke så verkar han inte ens ha några kompisar på Soul Travel; tänk att där finns en skeptisk ådra ändå. :)
Det har förts en diskussion om Icke i ST:s barndom, en del tycktes ta honom på allvar men andra skrattade gott. Personligen tycker jag lite synd om honom. Han tycks ha haft någon form av "andlig" enhets- eller "upplysnings"-upplevelse först, men sen misstolkat den, dragit helmysko slutsatser av den och efter hand blivit mer och mer förvirrad. Jag trodde han var antisemit först, men efter att ha sett ett program om honom ändrade jag uppfattning. Han är bara förvirrad.
Curiosity killed the cat

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » sön 23 sep 2007, 19:24

Lisa skrev:Jag trodde han var antisemit först, men efter att ha sett ett program om honom ändrade jag uppfattning. Han är bara förvirrad.
Är inte det ett gemensamt drag hos antisemiter? Eller menar du att man måste vara "o-förvirrad" för att vara antisemit?

Användarvisningsbild
Lisa

Inlägg av Lisa » sön 23 sep 2007, 19:42

pwm skrev: Är inte det ett gemensamt drag hos antisemiter? Eller menar du att man måste vara "o-förvirrad" för att vara antisemit?
Nej, det var inte så jag menade. Jag trodde han var förvirrad och antisemit, men efter att ha sett programmet kom jag fram till att han bara var förvirrad.
Curiosity killed the cat

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » sön 23 sep 2007, 19:42

Agrippa skrev: David Icke har faktiskt med TV-serien "V" i källförteckningen i sina ödleböcker. Han tror att "V" är en gnutta förtäckt info om verkligheten som lyckats nå oss manipulerade. Han är dock noga med att poängtera att ödlorna inte använder så primitiva metoder som i "V" för att se mänskliga ut. Det går mer till som när varulvar växlar till människor, fast mycket smidigare. Så det så.
Heh, det visste jag faktiskt inte, tackar för den infon! Menar han då att det är några "upplysta" som har lyckats få fram denna information i media?

Det fanns väl också i alla fall en (förmodligen kortlivad) serietidning med "V" som tema, så informationen kom ju i så fall ut även där. :)

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » sön 23 sep 2007, 19:50

Lisa skrev: Det har förts en diskussion om Icke i ST:s barndom, en del tycktes ta honom på allvar men andra skrattade gott. Personligen tycker jag lite synd om honom. Han tycks ha haft någon form av "andlig" enhets- eller "upplysnings"-upplevelse först, men sen misstolkat den, dragit helmysko slutsatser av den och efter hand blivit mer och mer förvirrad. Jag trodde han var antisemit först, men efter att ha sett ett program om honom ändrade jag uppfattning. Han är bara förvirrad.
De flesta konspirationsteoretiker jag har stött på svarar ganska bra mot beskrivningen "förvirrad". Rätt många verkar också vara psykiskt sjuka människor utan någon som helst sjukdomsinsikt. Ofta verkar de dessutom bli värre och värre med tiden.
Senast redigerad av 1 Tryggve, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » sön 23 sep 2007, 19:51

Lisa skrev:Nej, det var inte så jag menade. Jag trodde han var förvirrad och antisemit, men efter att ha sett programmet kom jag fram till att han bara var förvirrad.
Så rasistiska utfall kan ursäktas med att personen "bara" är förvirrad? Nej, jag tror nog man måste hålla isär yttringen å ena sidan, från orsaken å den andra. Icke kan på goda grunder anses vara antisemit och orsaken kan mycket väl vara förvirring.

Användarvisningsbild
Lisa

Inlägg av Lisa » mån 24 sep 2007, 08:21

pwm skrev: Så rasistiska utfall kan ursäktas med att personen "bara" är förvirrad? Nej, jag tror nog man måste hålla isär yttringen å ena sidan, från orsaken å den andra. Icke kan på goda grunder anses vara antisemit och orsaken kan mycket väl vara förvirring.
Men hallå, var har jag skrivit att man kan ursäkta rasistiska utfall med att man bara är förvirrad? Är det SM i missuppfattningar, eller? Jag är själv judinna så det skulle aldrig falla mig in varken att ursäkta eller bortse från något sådant.

Jag trodde som sagt att Icke var antisemit och att hans ödleblaj var förtäckt snack om judar. Men jag var inte tillräckligt insatt - eller närmare bestämt inte insatt alls eftersom sådana som han aldrig någonsin har intresserat mig. Efter att ha sett och hört lite mer av honom har jag förstått att han på fullaste allvar tror just på ödleblajet, och det innefattar många, många människor varav de flesta inte alls är judar och inte har det minsta med något judiskt att göra. Han kanske har vräkt ur sig något rasistiskt eller antisemitiskt någon gång, det vet jag inte. Men min uppfattning blev att han pratade just om ödlor på fullt allvar och inte om judar. De här nynazistiska grupperingarna som gillar honom utnyttjar honom bara, har jag uppfattat det som. Själv är han bara en glad ödletroende Bild :) . Men jag kan naturligtvis ha fel.
Curiosity killed the cat

Användarvisningsbild
Billy Kropotkin

Inlägg av Billy Kropotkin » mån 24 sep 2007, 09:53

Lisa skrev:Jag trodde som sagt att Icke var antisemit och att hans ödleblaj var förtäckt snack om judar. Men jag var inte tillräckligt insatt - eller närmare bestämt inte insatt alls eftersom sådana som han aldrig någonsin har intresserat mig. Efter att ha sett och hört lite mer av honom har jag förstått att han på fullaste allvar tror just på ödleblajet, och det innefattar många, många människor varav de flesta inte alls är judar och inte har det minsta med något judiskt att göra.
För att citera Dystop som i sin tur citerar:
Dystop skrev:För att citera en dokumentär om Icke.

"So people ask themselves: When David says lizards, does he mean jews?.
I'm beginning to get more and more worried, that when David says lizards, he really does mean lizards"
I contradict myself? So I contradict myself. I am vast. I contain multitudes.

Användarvisningsbild
dystop
Kontakt:

Inlägg av dystop » fre 28 sep 2007, 17:17

Faktum är att jag har för mig att Icke uttalat sig klart rasistiskt ibland. Jag vill minnas att han skrivit artiklar om hur NWO/Ödlorna kontrollerar massinvandringen för att förstöra varje folks unika karaktär så att NWO lättare kan kontrollera världen.
Etnopluralism + ännu mer konspirationstänkande, i princip.
- So you are a scientist, correct?
- Yes, I have a PHD in Truthology from Christian-tech.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » fre 28 sep 2007, 20:54

dystop skrev:Faktum är att jag har för mig att Icke uttalat sig klart rasistiskt ibland.
Det är alldeles uppenbart. För mig framstår det som obegripligt att man inte uppfattar Icke som rasist i allmänhet och antisemit i synnerhet, om man vet något om hans skriverier.
Expo skrev:Vidare finns nio av de tio böcker som getts ut av den engelske konspirationsteoretikern David Icke i AdLibris sortiment. David Icke hävdar att judarna, eller »illuminaterna« som han skriver, styr världen i olika intrikata nätverk. Böckerna är klassisk antisemitisk propaganda som David Icke haft stor framgång med runt om i världen.

Agrippa

Inlägg av Agrippa » lör 29 sep 2007, 13:43

Nu är kanske inte expo den pålitligaste av källor. Mycket kan sägas om Icke. Det är rätt uppenbart att han inte har alla indianerna i kanoten. Men jag har läst tre av hans tegelstenar och inget antisemitisk finns där. Tvivlar starkt på att ett enda av stolpskotten på expo läst någon av Ickes böcker. Alltid när någon pekar ut Icke som antisemit så anger de som "bevis" vad någon sagt om Icke. Aldrig något som Icke själv sagt eller skrivit.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » lör 29 sep 2007, 14:13

Agrippa skrev:Aldrig något som Icke själv sagt eller skrivit.
Jag antar att hans teser om att framstående judiska släkter var med och planerade förintelsen, stödde Hitler ekonomiskt och att Ickes flitiga bruk av "Sions vises protokoll" inte räknas.
David Icke skrev:In other words, this Rothschild family, who are held up as like bastions of Judaism, and supporters and defenders of Jewish people, have actually been lending money in Swiss bank accounts that once belonged to German Jews, and making a fortune from it, ever since the war....This is what Jewish people really ought to get wise to-that the Rothschilds are not on their side, not in the least, and they have manipulated Jewish people as much as anyone else. And, of course, one of the funders of Adolf Hitler, which starts to make things even more clear and starts to fit the picture even more clearly, why the banking family that funded and bankrolled Hitler, to a large extent, would, after the war, be having control of the money from German Jews in Swiss bank accounts, to the point where they could use it for their own gain ever since. And this, of course, is the money that came to light in the last couple of years and has caused this great scandal about people being denied their money.

Användarvisningsbild
Billy Kropotkin

Inlägg av Billy Kropotkin » lör 29 sep 2007, 15:44

pwm skrev:Jag antar att hans teser om att framstående judiska släkter var med och planerade förintelsen, stödde Hitler ekonomiskt och att Ickes flitiga bruk av "Sions vises protokoll" inte räknas.
David Icke skrev:In other words, this Rothschild family, who are held up as like bastions of Judaism, and supporters and defenders of Jewish people, have actually been lending money in Swiss bank accounts that once belonged to German Jews, and making a fortune from it, ever since the war....This is what Jewish people really ought to get wise to-that the Rothschilds are not on their side, not in the least, and they have manipulated Jewish people as much as anyone else. And, of course, one of the funders of Adolf Hitler, which starts to make things even more clear and starts to fit the picture even more clearly, why the banking family that funded and bankrolled Hitler, to a large extent, would, after the war, be having control of the money from German Jews in Swiss bank accounts, to the point where they could use it for their own gain ever since. And this, of course, is the money that came to light in the last couple of years and has caused this great scandal about people being denied their money.
Åtminstonde detta citat är ju tydligt ett angrepp på just Rothschilds. Icke hävdar ju i princip att de har förrått det judiska folket och lagt beslag på judiska bankkunders pengar. På vilket sätt är det antisemitiskt?
I contradict myself? So I contradict myself. I am vast. I contain multitudes.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » lör 29 sep 2007, 16:34

Billy Kropotkin skrev:Åtminstonde detta citat är ju tydligt ett angrepp på just Rothschilds. Icke hävdar ju i princip att de har förrått det judiska folket och lagt beslag på judiska bankkunders pengar. På vilket sätt är det antisemitiskt?
Det är riktigt att Icke går hårt åt även andra familjer i olika ledarskikt, men varje gång det handlar om en judisk familj verkar det vara nödvändigt att påpeka den etniska bakgrunden. Det uppfattar åtminstone jag som anti-semitiskt.

Of course, it doesn't end there. He tells us that the elite Jewish bankers are in full control of the world's economy, creaming off the interest from banks, which apparently hold only a tenth of the money they claim to have. In Icke's view, none of us need to pay either taxes or interest, although he doesn't tell us whether he refuses to pay his own tax bill. This is what the right-wing militias in the USA have been telling us all along....From here on, we're all apparently doomed to a life of servitude to our Zionist masters.

Agrippa

Inlägg av Agrippa » lör 29 sep 2007, 18:15

"Det är riktigt att Icke går hårt åt även andra familjer i olika ledarskikt, men varje gång det handlar om en judisk familj verkar det vara nödvändigt att påpeka den etniska bakgrunden. Det uppfattar åtminstone jag som anti-semitiskt".

Nu är du ute och cyklar. Icke går i sina verk hårt åt makteliterna inom alla möjliga och omöjliga folkgrupper. Bland annat den "ariska" makteliten pekas ofta ut som skyldig till diverse övergrepp. Låt vara att Icke tror att arierna kommer från Mars. Om du besvärade dig med att faktiskt läsa Icke skujlle du snart se att han inte på något vis går hårdare åt judar än andra folkgrupper. Den enda grupp man möjligen skulle kunna anklaga honom för att hetsa mot är ödlehumanoider.
Jag förstår visserligen om man inte orkar ta sig igenom en så här flummig konspirationsteoretikers verk, men om du inte läser Ickes verk så förverkar du dig själv rätten att kalla honom antisemit. Du gör dig faktiskt skyldig till grovt förtal av Icke. Och det förtjänar han Icke(!). Hur galen han än må vara.

Skriv svar