Kyäni/Kyani, ny MLM-bluff

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
trilobite

Re: Kyäni/Kyani, ny MLM-bluff

Inlägg av trilobite » fre 09 nov 2012, 15:26

Herregud, arme sate! :nervous:
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer

Undrande

Inlägg av Undrande » fre 09 nov 2012, 15:52

Nu funderar jag på ifall det finns något snille som kan skriva en liten mening man kan säga nästa gång de ringer.(om typ 10 min skulle jag tro)
Gärna något smart som innehåller varför det inte kommer att hålla och att produkterna är dåliga för att.. ja och så vidare =) vore till en stor hjälp så jag slipper byta nummer =)
Jag tycker personligen denna sida är ett mycket bra argument för att inte börja med MLM-försäljning: http://mlm-thetruth.com/research/mlm-st ... ing-stats/

Du kan ju alltid be dem ta fram motsvarande statistik för Kyäni. Det vore intressant att se hur många promille av medlemmarna det är som egentligen känner några pengar.

Greven-se

Inlägg av Greven-se » fre 05 apr 2013, 00:53

Väcker liv i denna gamla tråden! Är en dum sate som lurats av en bekant till mig. Hur avanmäler jag mig och går det att få tillbaka pengarna på något sätt? Hittar INGEN info om det någonstans på deras webbaserade admin-gränssnitt. Någon som kan hjälpa mig med detta?

Användarvisningsbild
harald

Inlägg av harald » fre 05 apr 2013, 10:48

Det första jag skulle ha undersökt är om lagen om ångerrätt är tillämpbar i det här fallet
http://www.konsumentverket.se/Lagar--re ... rsaljning/
Möjligtvis kan det krånglas till ifall du registrerat näringsverksamhet.
Sommartidsomställningen är nog inte vårt största samhällsproblem, men troligtvis vårt onödigaste.

Sensemaker

Inlägg av Sensemaker » tis 09 apr 2013, 11:23

J.W skrev:Nu funderar jag på ifall det finns något snille som kan skriva en liten mening man kan säga nästa gång de ringer.(om typ 10 min skulle jag tro)
Gärna något smart som innehåller varför det inte kommer att hålla och att produkterna är dåliga för att.. ja och så vidare =) vore till en stor hjälp så jag slipper byta nummer =)
Jag gör förvisso inte anspråk på att vara snille, men du kan ju säga att: "Jag kan inte tänka mig att sälja något som marknadsförs som en dryck på alaskablåbär som i själva verket innehåller mindre än tre droppar alaskablåbär -ej heller vill jag försöka övertyga någon annan att sälja detta. Vad man än må tro om drycken och affärsmöjligheterna i övrigt är helt enkelt inte bekväm med att delta i sådant lurendrejeri."

Hänvisa till Saurons förnämliga inlägg här http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=38& ... start=1800

Det är på sidan 121 i denna tråd.

Ifall de ändå envisas kan du ju tillägga: "Ifall jag ändå skulle ägna mig åt detta skulle jag känna mig tvungen att informera alla medlemmar, kunder och säljare jag stöter på om att mängden bär inte alls är vad det ger sken av." Då begriper de nog att du är rena giftet för (eller snarare motgiftet mot) deras bedrägeri och har vett att lämna dig ifred.

Sensemaker
Senast redigerad av 9 Sensemaker, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » tis 09 apr 2013, 11:34

Sensemaker skrev:Hänvisa till Saurons förnämliga inlägg här http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=38& ... start=1800
Det är på sidan 121 i denna tråd.
Länk direkt till inlägget, om det var det du menade: http://forum.vof.se/viewtopic.php?p=519464#p519464

Användarvisningsbild
Fantomen

Inlägg av Fantomen » fre 12 apr 2013, 22:19

"Nu funderar jag på ifall det finns något snille som kan skriva en liten mening man kan säga nästa gång de ringer.(om typ 10 min skulle jag tro) Gärna något smart som innehåller varför det inte kommer att hålla och att produkterna är dåliga för att.. ja och så vidare =) vore till en stor hjälp så jag slipper byta nummer =)[/quote]

Att byta nummer är nog mindre ansträngande än att behöva argumentera mot rabiata mlm anhängare..
Av vad vi hittills har fått sett så är dem ändå inte intresserade av att lyssna på dina synpunkter/erfarenheter.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » fre 12 apr 2013, 23:54

Fantomen skrev:"Nu funderar jag på ifall det finns något snille som kan skriva en liten mening man kan säga nästa gång de ringer.(om typ 10 min skulle jag tro) Gärna något smart som innehåller varför det inte kommer att hålla och att produkterna är dåliga för att.. ja och så vidare =) vore till en stor hjälp så jag slipper byta nummer =)

Att byta nummer är nog mindre ansträngande än att behöva argumentera mot rabiata mlm anhängare..
Av vad vi hittills har fått sett så är dem ändå inte intresserade av att lyssna på dina synpunkter/erfarenheter.
Säg "nej tack", om du vill arumentera finns mer än väl här i tråden. Tänk på att dom som försöker rekrytera dig redan är lurade,

mickeblixxxt

Inlägg av mickeblixxxt » tor 18 apr 2013, 20:15

Hej på Er.

Micke heter jag och jag arbetar heltid med Kyäni. Ni får gladeligen följa mitt arbete, tankar och erfarenheter på bloggen där jag redovisar ALLT.

Ni får TOTAL insyn i vad jag tjänar etc etc etc.

Jag postar detta meddelande och kommer inte att följa upp eventuella kommentarer. Vill Ni ta kontakt med mig, så hittar Ni alla uppgifter på bloggen.

Ha det bra!

*snip*
Senast redigerad av 1 micke.d, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: reklam

Microtubuli

Inlägg av Microtubuli » lör 27 apr 2013, 13:22

Spännande att det hela tiden kommer nya distributörer som hoppar på i exakt rätt ögonblick när detta är nytt.. enligt dem.
Argumentet att de snart ska starta igång i Frankrike och/eller Finland och att man är först om man går med nu har jag hör minst 2 gånger om året sen.. få sen nu 2009. :roll:

Användarvisningsbild
sebbeh65

Inlägg av sebbeh65 » ons 01 maj 2013, 16:03

Märkligt att folk inte lär sig. Och rent ut sagt oförskämt av mickeblixxxt att skriva ett inlägg och sen hänvisa till sin blogg eftersom han inte kommer att dyka upp i tråden mer. Bedrövligt, men samtidigt är det väl inte förvånande när det gäller fåntrattar som pyramidspelsfolk.

Nej, konstigt att det fortfarande finns folk som går på sådant här. Tyvärr krävs det väl att både ens pengar och vänkrets försvinner innan man inser vilket skräp det är man håller på med.

Snake Plisken

Inlägg av Snake Plisken » tor 02 maj 2013, 15:37

Episk tråd...speciellt alla dessa nyligen konverterade försäljare av Kyäni/Kyani som verkar tro att det här är deras möjlighet att snabbt bli rik. På något sätt infinner sig bilden av Homer Simpson, och i synnerhet det avsnitt där han får för sig att han ska bli rik genom att sälja flott...

Och innan jag avslutar, Kyäni/Kyani
Brain: I thought you were dead...
Snake: Yeah, you and everybody else!

Microtubuli

Inlägg av Microtubuli » tor 02 maj 2013, 19:05

Jösses.. det är så tröttsamt att prata med dessa människor.. :banghead:

Microtubuli

Inlägg av Microtubuli » tor 02 maj 2013, 19:09

sebbeh65 skrev:Och rent ut sagt oförskämt av mickeblixxxt att skriva ett inlägg och sen hänvisa till sin blogg eftersom han inte kommer att dyka upp i tråden mer. Bedrövligt, men samtidigt är det väl inte förvånande när det gäller fåntrattar som pyramidspelsfolk.
Ja, mycket. Men enligt hans blogg tjänar han massor av pengar.. Hela 9000kr efter skatt på en månads jobb. Och han verkar jobba dygnet runt om man ska tro det han säger. Bra timlön. :roll:

Användarvisningsbild
VeVeN

Inlägg av VeVeN » tor 02 maj 2013, 20:56

Microtubuli skrev:
sebbeh65 skrev:Och rent ut sagt oförskämt av mickeblixxxt att skriva ett inlägg och sen hänvisa till sin blogg eftersom han inte kommer att dyka upp i tråden mer. Bedrövligt, men samtidigt är det väl inte förvånande när det gäller fåntrattar som pyramidspelsfolk.
Ja, mycket. Men enligt hans blogg tjänar han massor av pengar.. Hela 9000kr efter skatt på en månads jobb. Och han verkar jobba dygnet runt om man ska tro det han säger. Bra timlön. :roll:
Hade det legat något i detta hade det inte funnits mycket tid att ägna åt bloggande om hur mycket penar man tjänar.

Det finns två sorters "framgångsrika" entreprenörer, de som ägnar all sin tid åt att håva in riktiga förtjänster, och de som ägnar all tid åt att skryta om hur mycket pengar de tjänar.
Hade jag varit litet mer ödmjuk hade jag varit perfekt!

På min ignorelista just nu moridin, matte, aktivarum, Vidugavia, Thomas P

Skriv svar