Medium i kommunens tjänst

Ge förslag till redaktionen eller diskutera artiklar i tidskriften Folkvett. Ange författare, nummer och årgång i rubriken.
linusernstsson
Kontakt:

Medium i kommunens tjänst

Inlägg av linusernstsson » tor 27 maj 2010, 16:35

Det är väldigt sorgligt när människor skor sig på svaga och äldre. Självklart är det extra irriterande när skattepengar går till bluffmakeri och spökjägeri. Detta måste nog räknas som ett sådant fall, om det som står verkligen stämmer.

http://www.barometern.se/nyheter/kalmar ... ll-1943142

Det skulle vara intressant om Folkvett tog upp andra former av samarbete mellan skattefinansierad verksamhet och pseudovetenskap, medium, charlataner och jultomtar.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Re: Medium i kommunens tjänst

Inlägg av piotrr » tor 27 maj 2010, 20:41

Jag håller helt med. Forumet diskuterar det här ärendet i tråden Kalmar kommun anlitade medium, men jag har inte tagit upp det med styrelsen ännu. Ge mig ett ögonblick. :)
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
ttias

Inlägg av ttias » tis 28 maj 2019, 06:55

Med ett leende på läpparna och foliehatten på sned.

Användarvisningsbild
ttias

Inlägg av ttias » tis 28 maj 2019, 09:56

Enligt Maria Åslin chef på bolaget som beställt tjänsten är det så de jobbar. Det är Storytelling, fast hon vet inte vem som gjort beställningen eller vad mediet gjort för något när det var där.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaste ... shusspoket
Med ett leende på läpparna och foliehatten på sned.

Användarvisningsbild
Bod

Inlägg av Bod » tis 28 maj 2019, 22:31

ttias skrev:
tis 28 maj 2019, 09:56
...Det är Storytelling...
Duger möjligen som förklaring av bakgrunden men icke som ursäkt för att stödja charlataner och skojare med skattepengar. :evil: Hopppas de fortsätter att söka personen som attesterat fakturan.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk

Skriv svar