Väsentlig forskning?

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.
Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » mån 05 maj 2008, 21:58

Swingpirate skrev:
piotrr skrev:Du har alltså ingen aning men väljer att ha en åsikt om det ändå. Eller?
Du har ingen aning om hur många ton växthusgaser amerikansk basindustri släpper ut per år men väljer att ha åsikt om det ändå?
Jag har en ganska god uppfattning, även om jag har bättre koll på den globala nivån. Hurså?
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Swingpirate

Inlägg av Swingpirate » mån 05 maj 2008, 22:07

piotrr skrev:Jag har en ganska god uppfattning, även om jag har bättre koll på den globala nivån. Hurså?
Korrelerar ganska bra med mina kunskaper om forskningsanslag detta. Känns skönt att inte behöva känna till de exakta siffrorna för att kunna göra en uppskattning och fälla omdömen, inte sant?

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » mån 05 maj 2008, 22:14

Swingpirate skrev:Korrelerar ganska bra med mina kunskaper om forskningsanslag detta.
De som var en tiopotens fel? :)
/ Per Edman
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Swingpirate

Inlägg av Swingpirate » mån 05 maj 2008, 22:30

piotrr skrev:
Swingpirate skrev:Korrelerar ganska bra med mina kunskaper om forskningsanslag detta.
De som var en tiopotens fel? :)
Så länge det får räknas som "en ganska god uppfattning" så är jag nöjd.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » mån 05 maj 2008, 22:36

Tja, det är väl vad du tillåter dig som räknas för dig, för mig vore det lite väl utanför marginalerna.
/ Per Edman

Aleph
Avstängd

Inlägg av Aleph » mån 05 maj 2008, 22:49

piotrr skrev:Eftersom du frågar så snällt, *snip* väljer jag att göra dig till lags. Styrk detta påstående:
Aleph skrev:Tokprofessorn i genusteori "bevisar" utifrån en postmodern tolkningsmetod att de patriarkala samhällstopparna är genomsyrade av pedofila satanistnätverk.
Jag förstår absolut inte vad som får dig att förneka detta påstående. Kolla till exempel här. Googla också på detta.
piotrr skrev:*snip*
*snip* /devadatta
Användaren är avstängd.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » tis 06 maj 2008, 21:31

Till piotrr och Aleph: Läs forumreglerna!
Undvik personangrepp
Så självklart men ändå så vanligt. Vid diskussioner över nätet är det vanligt att missförstånd uppstår och att tonen blir onödigt aggressiv. Undvik detta! Använd en vänlig och saklig ton i dina inlägg.
Användare vars inlägg vid upprepade tillfällen måste modereras kommer att blockeras.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tis 06 maj 2008, 22:06

Jag har bett dig styrka ditt påstående; tills du har gjort det finns det inget att "förneka".

Det är alltså formuleringen att Eva Lundgren "bevisar" påståendet "utifrån en postmodern tolkningsmetod" jag skulle vilja se styrkt den här gången. Att Eva Lundgren en gång i tiden sagt att hon var av uppfattningen att sådana sammansvärjningar är en annan fråga som vi redan har avhandlat i ingående detalj och inte det jag ber om.

Bland på grund av hur lång tid det tog förra gången jag frågade något liknande tror jag inte att du har någon grund för ditt påstående, så det vore helt OK om du bara bekräftar att så faktiskt är fallet.

Vad tycker du att LouisePs blogginlägg vidlägger?
/ Per Edman

Aleph
Avstängd

Inlägg av Aleph » tis 06 maj 2008, 22:20

Det finns inget att tillägga här.
Användaren är avstängd.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tis 06 maj 2008, 22:29

Det är alltså inte alls så att Eva Lundgren försökt bevisa eller "bevisa" något sådant påstående, hon och hennes forskning används bara åter igen som ett tacksamt mål för allsköns ad-hominem-kritik på humaniora som helhet.

Nåja. Den här gången var det åtminstone inte ett försök att svartmåla all feminism.
/ Per Edman

Aleph
Avstängd

Inlägg av Aleph » tis 06 maj 2008, 22:38

piotrr skrev:Det är alltså inte alls så att Eva Lundgren försökt bevisa eller "bevisa" något sådant påstående,
Så du menar att Eva Lundgren inte ansett och sökt belägga att det existerar satanistiska pedofilnätverk?
Användaren är avstängd.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tis 06 maj 2008, 22:48

Det har jag ingen åsikt om, men så var det inte heller jag som gjorde påståendet att så skulle vara fallet.
/ Per Edman

Aleph
Avstängd

Inlägg av Aleph » tis 06 maj 2008, 23:32

piotrr skrev:Det har jag ingen åsikt om, men så var det inte heller jag som gjorde påståendet att så skulle vara fallet.
Jag tror att vi härmed är ganska klara med ståndpunkterna i frågan.
Användaren är avstängd.

Skriv svar