Dagens ord:
- Antimateria
Dagens ord:
Paraskavedekatriafobi
Ut necesse est, lancem in libra, ponderibus impositis, deprimi; sic animum perspicuis cedere.
/Cicero
/Cicero
- kaxiga Z
- Forummoderator
Re: Dagens ord:

Vad sägs om att kalla det TertiusdecimusdiesVenerisfobia:
går ju i ett huj att säga
Någon som har en bättre synonym?
- Hexmaster
- Kontakt:
paraskevi = förberedelse (inför sabbaten) = fredag. Vet inte varför det blir "paraskave" hopsatt.
deka + tri = tio + tre
Eftersom "fobi" är grekiska så föredrar man att inte mixa språk.
deka + tri = tio + tre
Eftersom "fobi" är grekiska så föredrar man att inte mixa språk.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
-
- Kontakt:
Schubbetriebsgemischanreicherungsventil.
- Antimateria
Inget vackert ord. Stå inte för nära någon som uttalar det. Salivskvättsvarning.Ville skrev:Schubbetriebsgemischanreicherungsventil.
Ut necesse est, lancem in libra, ponderibus impositis, deprimi; sic animum perspicuis cedere.
/Cicero
/Cicero
- Hexmaster
- Kontakt:
Google = 1?Ville skrev:Schubbetriebsgemischanreicherungsventil.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
- piotrr
- Kontakt:
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.
-
- Kontakt:
Från en tysk Yamaha-sida i formen "des Schubbetriebsgemischanreicherungsventils". Google = 2!Hexmaster skrev:Google = 1?Ville skrev:Schubbetriebsgemischanreicherungsventil.
-
- Avstängd
Och jag som tyckte att det var besvärligt att läsa Siemens "Schaltungen mit Halbleiterbauelemeten" på sin tid.Ville skrev:Från en tysk Yamaha-sida i formen "des Schubbetriebsgemischanreicherungsventils". Google = 2!Hexmaster skrev:Google = 1?Ville skrev:Schubbetriebsgemischanreicherungsventil.
--
- Globus
Världsschlager.
Enligt Guinness det svenska ord som har flest konsonanter i följd.
Enligt Guinness det svenska ord som har flest konsonanter i följd.
- ErikS
Kollektivdosekvivaltentinteckningen. En gammal kompis läste ordet i en bok. Det hade något med tålighet mot radiaktiv strålning att göra.
-
Skattesnusk
Skattefusk på norska. (antar jag att det betyder iaf)
Norrmännen är bra på att åka skidor och att göra roliga ord av torra företeelser.
Skattefusk på norska. (antar jag att det betyder iaf)
Norrmännen är bra på att åka skidor och att göra roliga ord av torra företeelser.
- Antimateria
Ett ord jag gärna vill dela med mig av är självtrepanering.
Jag lärde mig det nyligen och nu försöker jag flika in det så ofta jag kan. Vackert och användbart i många sammanhang.
Jag lärde mig det nyligen och nu försöker jag flika in det så ofta jag kan. Vackert och användbart i många sammanhang.
/Cicero
/Cicero
- Hexmaster
- Kontakt:
"Själv-" kan förfinas till auto-, som i "autobiografi". Föreslår alltså autotrepanering. 
Blev rätt glad när jag hittade det relaterade begreppet "telencefalisk ablation".

Blev rätt glad när jag hittade det relaterade begreppet "telencefalisk ablation".
- Antimateria
Det blir bättre och bättre!Hexmaster skrev:"Själv-" kan förfinas till auto-, som i "autobiografi". Föreslår alltså autotrepanering.
Ah, mums! Ska genast delge mina autotrepanerade vänner detta.Hexmaster skrev:Blev rätt glad när jag hittade det relaterade begreppet "telencefalisk ablation".
/Cicero
/Cicero