Hur vill du ha din begravning?

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Användarvisningsbild
gubblukt

Re: Hur vill du ha din begravning?

Inlägg av gubblukt » ons 08 apr 2009, 22:21

Jag ser framför mig att min kropp blir urgröpt, fylld med blandat smågodis och igensydd för att sedan hängas upp och användas som piñata på kalas. Om där är stygga barn så vill jag bli fylld med clemetiner och bananchips istället. Förhoppningsvis kan jag på det här viset rädda livet på någon färgglad liten häst. (OBS! Jag vill att det hela skall utföras smakfullt och värdigt. Jag vill inte målas i några grälla färger.)
He who fights with idiots might take care lest he thereby become an idiot.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tor 09 apr 2009, 09:09

Spelar ingen som helst roll hur den går till rent praktiskt, det enda jag egentligen vill ha att säga till om är att det absolut inte får vara någon religiös ceremoni över det, inte ens för mina anhörigas skull.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tor 09 apr 2009, 09:15

Thomas P skrev:"Vi går tillsammans den dagen det tar slut..."
Tom Lehrer - We Will All Go Together When We Go
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Grävling

Inlägg av Grävling » tor 09 apr 2009, 09:20

Aska nedgrävt under lämpligt träd, utan pappask. Och så en liten sten bredvid mormor Veras på Uppsala kyrkogård kanske. Jag har förståelse för om inte kyrkogården vill ha benrester hipp som happ under träd, så stenen kan vara annorstädes än själva askan.

Man vill ju inte bli spridd för vinden och riskera täppa till ngns luftvägar :mrgreen:

Ceremonier får de göra som de vill med, men man kanske borde börja spara till en liten tårtfond :smile2:

Användarvisningsbild
MartinR
Kontakt:

Inlägg av MartinR » tor 09 apr 2009, 10:32

Vet ni det förresten, att brända ben helt enkelt ser ut som trasiga ben? För att få det fina vita pulvret, det som folk på film strör från en båtreling, är alla krematorier utrustade med en kraftig elektrisk kvarn.

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » tor 09 apr 2009, 10:35

MartinR skrev:...alla krematorier utrustade med en kraftig elektrisk kvarn.
Smaskens till sista slicken!
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

Användarvisningsbild
slumpvandring

Inlägg av slumpvandring » tor 09 apr 2009, 22:13

ErikS skrev:Jag skulle helst se att min kropp blev skändad av nekrofiler (och getter :twisted:) precis innan begravningen. Annars finns ju risken att nekrosarna våldför sig på liken från människor som bryr sig det minsta om sina döda kroppar istället.
Jag önskar att jag som död fick komma till en kärleksfull nekrofil som kunde älska mig i döden så som jag i livet önskar att jag blivit älskad. Det skulle vara så mycket bättre än att bli bränd eller nedgrävd.
He-man is the coolest!

Användarvisningsbild
Knurd

Inlägg av Knurd » sön 12 apr 2009, 16:13

Efter att sjukvården tagit det som de har nytta över, så kanske man ska sälja sin kropp till högstbjudande nekrofil?

Eller strider det mot sexköpslagen?
Adrumdrum.

manifesto

Inlägg av manifesto » sön 12 apr 2009, 16:17

Knurd skrev:Efter att sjukvården tagit det som de har nytta över, så kanske man ska sälja sin kropp till högstbjudande nekrofil?

Eller strider det mot sexköpslagen?
Så talar en sann entrepenör!
War is peace.

Användarvisningsbild
liberator
Kontakt:

Inlägg av liberator » sön 12 apr 2009, 17:37

Man kanske borde göra begravningen till en rolig föreställning, hyra in en komiker och kanske till och med ett liveband (som självklart spelar bra och gärna lite gladare låtar). Annars får de som kommer nöja sig med att höra bra musik från cd.

Någon religiös cermoni vill jag inte ha heller, men jag är ju död så jag lär inte märka något ändå. Kanske låta någon dryg unge dricka askan som Oboy, som Cartman när han dricker Kennys aska i South Park.
Musik och samma på Spotify
Twitter

Användarvisningsbild
Pace

Inlägg av Pace » sön 12 apr 2009, 19:12

Jag ska bli nedgrävd i rabatten utanför näringsdepartementet. Då är det inte längre Maud som stinker värst.

I övrigt har jag gått med i donationsregistret. Att dra ut de organ som fortfarande fungerar och kanske rädda ett liv efter sin egen död känns som ett fint avslut. Resten skiter jag i.
"It's the glass pipe fallacy. You can only believe that if you're on crack." | White Wine In The Sun | God will fuck you up! | Pope Song | A Glorious Dawn | Ted Haggard

Användarvisningsbild
vils

Inlägg av vils » mån 13 apr 2009, 00:10

Här finns en del bra ideer; http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=8357

Men Menckens tal över döda gudar vore fint.

Stor pampig gravsten med grinande skelett i relief och texten: Vad du är har jag också varit. Vad jag är skall du också bli.

Lite memento mori har aldrig skadat någon.
"...eller galen entusiast, som Vils" KaxigaZ
I´ll use Arial when Helvetica freezes over.
Facit på Sweclockers I Facit på Bit-Tech

Användarvisningsbild
trilobite

Inlägg av trilobite » mån 13 apr 2009, 01:28

Monument givetvis, i nygotisk cyberpunkstil, gutjärn, marmor och gargoyler med lite lysdioder och hologram här och var. Kroppen balsamerad, eller ännu hellre nedfryst (men synlig) eller i stasis. Hologram av mig själv med datorpersonlighet som man kan få visdomsord av vore trevligt, gärna kopplad till Encyklopedia Britannica så jag verkar smartare än jag egentligen var.
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer

Användarvisningsbild
Knurd

Inlägg av Knurd » mån 13 apr 2009, 16:57

Fast man undrar ju hur vanligt det är med nekrofiler egentligen. Känner någon en nekrofil? Känner ni nån som känner en nekrofil? Hur många kända nekrofilfall finns i Sverige?
Adrumdrum.

manifesto

Inlägg av manifesto » mån 13 apr 2009, 17:06

Knurd skrev:Fast man undrar ju hur vanligt det är med nekrofiler egentligen. Känner någon en nekrofil? Känner ni nån som känner en nekrofil? Hur många kända nekrofilfall finns i Sverige?
Har nå't svagt minne om nå'n kyrkvaktmästare för nå't år sedan som blåstes upp av skymningspressen. Inte så många misstänker jag, men den här lär i alla fall ha varit desto flitigare...eller ska vi kanske säga kärlekskrank?
Få men flitiga = lukrativ branch?
War is peace.

Skriv svar