Anna Wahlgren – scientolog?

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.
Användarvisningsbild
Mikisen

Re: Anna Wahlgren – scientolog?

Inlägg av Mikisen » tor 19 feb 2009, 13:47

matsw skrev:Angående påståendet att massor av barn får psykofarmaka.:
ärkepucko-från-AW:sforum skrev: Ja men då kvarstår ju faktum att man medicinerar små friska barn för att förmå dem att sova, antihistaminer eller inte

Okej... klagar hon på antihistamin till småbarn eller? O_o Kanske bör vägra ge dom smärtlindrande vid feber/huvudvärk också?
Dear God, please save me from your followers.

Användarvisningsbild
Inquito
Kontakt:

Inlägg av Inquito » tor 19 feb 2009, 15:28

matsw skrev:Angående påståendet att massor av barn får psykofarmaka.:
ärkepucko-från-AW:sforum skrev: Ja men då kvarstår ju faktum att man medicinerar små friska barn för att förmå dem att sova, antihistaminer eller inte
:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Det där citatet ska nog läsas i rätt kontext. Skribenten *frieda* syftar till folk som använder antihistamin som sömnmedel åt friska barn. Och det kan även jag tycka är fel, såvida det inte finns särskilda skäl. Sådana genvägar kan i längden inte vara bra.

Användarvisningsbild
matsw

Inlägg av matsw » tor 19 feb 2009, 16:53

Inquito skrev:Skribenten *frieda* syftar till folk som använder antihistamin som sömnmedel åt friska barn. Och det kan även jag tycka är fel, såvida det inte finns särskilda skäl. Sådana genvägar kan i längden inte vara bra.
Gör man det? Ger man antihistamin som sömnmedel (sic) till friska barn?
det väsentliga är inte vad man vet utan hur man vet det.

Användarvisningsbild
M@S

Inlägg av M@S » tor 19 feb 2009, 21:38

Urquhart skrev:
M@S skrev:Det är så skönt att se att det så många på det forumet som är besvikna över att de har en slask där det rumstrerar oliktänkande. Det är alldeles för generöst att erbjuda plats för de som stjäl de rättroendes energi.
Fan, nu gick jag in där igen! :banghead: Mina ögon blöder och min hjärna skrumpnar.
Muahaha... fick dig!
Har du förstått mig korrekt rätt?

Rakel
Kontakt:

Inlägg av Rakel » tor 19 feb 2009, 22:53

matsw skrev:
Inquito skrev:Skribenten *frieda* syftar till folk som använder antihistamin som sömnmedel åt friska barn. Och det kan även jag tycka är fel, såvida det inte finns särskilda skäl. Sådana genvägar kan i längden inte vara bra.
Fy bubblans va ni är schhjaskika!!!
Nu råkade jag faktiskt spilla ut obduktionsprotokollet på bloggen bara för det. Missbruk av antihistaminer det är tunga xenuvibrationer där, bara dårar tar psykdroger, den som injicerar psykdroger är obotliga!!! Det kan jag bevisa kolla själva: http://adhd-npf.blogspot.com/2009/02/sc ... dicin.html

Användarvisningsbild
Inquito
Kontakt:

Inlägg av Inquito » fre 20 feb 2009, 08:00

matsw skrev:
Det vet jag inte. Har då aldrig hört talas om det själv, men visst lär det kunna fungera. Men det är högst sannolikt att de hispar upp sig för ett (näst intill) icke-fenomen. Ville dock poängtera att skribenten i detta fall inte var emot antihistaminer i allmänhet, vilket man annars skulle kunna tro.

Användarvisningsbild
take

Inlägg av take » lör 21 feb 2009, 10:49

Rakel skrev: Fy bubblans va ni är schhjaskika!!!
Nu råkade jag faktiskt spilla ut obduktionsprotokollet på bloggen bara för det. Missbruk av antihistaminer det är tunga xenuvibrationer där, bara dårar tar psykdroger, den som injicerar psykdroger är obotliga!!! Det kan jag bevisa kolla själva: http://adhd-npf.blogspot.com/2009/02/sc ... dicin.html
gnargl, jag ska sluta följa länkar.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.

Rakel
Kontakt:

Inlägg av Rakel » lör 28 feb 2009, 21:22

rubygirl skrev:Anna Wahlgrens krönika för feb 2009:"Barnpsykiatrin - en dödsfälla"

Det tar en stund att titta igenom varje påstående men vissa saker kan vi ganska snabbt fastslå som explosiva scoop. Påståendet att 13 tusen barn får amfetamin för att sitta stilla verkar vara lätt att kontrollera. Skrev just en liten frågande artikel om hur det står till med källorna för hennes upplevelser. Kanske är det bara jag som tycker det rimmar illa med Läkemedelsverkets egna utsaga 1:2009
”hämtade 1 329 patienter ut recept på amfetamin.” Får se om det kommer något svar. Jag ser heller ingen anledningen med att nöja sig med den indirekt smutskastningen av de som blivit hjälpta till ett bättre liv tack vare en medicinering. Tycker kritik är bra men har man inget bättre att komma med men ändå är kritisk kanske man inte alls är kreativ eller bryr sig om de människor som medinenringen hjälper och så har gjort sedan 1937.

Att ge mammor och pappor som hjälper sina barn till ett bättre liv ett dåligt samvete är billiga knep, vi kanske ska ta fall för fall och titta så får doktor Wahlgren titta och säga om just den flickan eller pojken som nu säger sig kunna hänga med betydligt bättre i skolan bara ljuger eller vad det hela handlar om. Det är en mycket allvarlig form av förnekande att påstå att rullstolar inte är bra för de som behöver dem och ärligt talat vem fan skulle ens drömma om att acceptera ett sådant påstående? Men den häxprocess som rått en tid mot att personer med ADHD ska få en rimlig hjälp verkar inte känna några rimliga gränser. Och visst kritik är bra men logik är bättre.

Anna Wahlgren bör nu kunna ta ansvar för de som inte fått en rimlig vård.

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » tor 05 mar 2009, 17:31

Jag vet inget om äktheten, bara konstaterar att det utger sig för att vara deras nyhetsbrev. Trovärdighet?
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

Användarvisningsbild
Mikisen

Inlägg av Mikisen » tor 05 mar 2009, 19:34

Inquito skrev:
matsw skrev:
Det vet jag inte. Har då aldrig hört talas om det själv, men visst lär det kunna fungera. Men det är högst sannolikt att de hispar upp sig för ett (näst intill) icke-fenomen. Ville dock poängtera att skribenten i detta fall inte var emot antihistaminer i allmänhet, vilket man annars skulle kunna tro.
När jag testade antihistamin när jag hade problem med damm så kunde jag sova bort en hel dag, fick sluta ta till sist för jag kunde inte hålla mig vaken... dessutom var det så otrevligt för varje gång jag vaknade igen så var jag snustorr i munnen. Men det lär inte vara något vidare sömnmedel då folk reagerar olika på det...
Dear God, please save me from your followers.

Användarvisningsbild
M@S

Inlägg av M@S » lör 07 mar 2009, 00:17

Verkar som om Anna tröttnade på att det var personer i slasken som kritierade hennes stöd av KMR. Eller så brakade bara helvetet lös i en av trådarna. Slasken är nu i alla fall borttagen helt och hållet vad jag kan se.
Har du förstått mig korrekt rätt?

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » tor 28 maj 2009, 16:45

Allt om barn/DN skriver om att överläkaren Marie Köhler har varnat alla sina kollegor i barnhälsovården för Anna Wahlgrens uppfostringsmetoder, och svenska barnläkarföreningen har bett Barnombudsmannen att titta på Wahlgrens hemsida.

edit: Äsch då.. pucktvåa.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
anundi
Kontakt:

Inlägg av anundi » tor 28 maj 2009, 23:04

Mikisen skrev:När jag testade antihistamin när jag hade problem med damm så kunde jag sova bort en hel dag, fick sluta ta till sist för jag kunde inte hålla mig vaken... dessutom var det så otrevligt för varje gång jag vaknade igen så var jag snustorr i munnen. Men det lär inte vara något vidare sömnmedel då folk reagerar olika på det...
Gick du över till städning sen?

@antteist | @skeptikerpodden | @skeptikerskolan | @tankebrott
Skeptikerpodden | Skeptikerskolan | Tankebrott

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » fre 29 maj 2009, 07:02

Användarvisningsbild
take

Inlägg av take » fre 29 maj 2009, 07:05

calle555 skrev:KMR-uppgiften plockades inatt bort från Wikipedia.
Nu finns det ingen kritik längre.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.

Skriv svar