Anna Wahlgren – scientolog?

Diskutera allmänt om vetenskap, pseudovetenskap och folkbildning, t.ex. vetenskapsteori eller forskningspolitik.
Användarvisningsbild
Picea

Re: Anna Wahlgren – scientolog?

Inlägg av Picea » fre 29 maj 2009, 07:13

tidigare text skrev:Anna Wahlgren är motståndare till traditionella förskolor
nuvarande text skrev:Anna Wahlgren är kritisk till traditionella förskolor
Vad är skillnaden mellan "motståndare" och "kritisk"? Är det att "kritisk" är att man har någon grund för sina påståenden, så skulle jag kalla henne "motståndare".

Såg ni inslaget i Aktuellt igår? Bra att hennes metoder betraktas som kvacksalveri. Det kanske får upp ögonen på några, om hur man skall tänka i allmänhet när man tar hjälp av självutnämnda "experter".

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » fre 29 maj 2009, 07:24

Picea skrev:Vad är skillnaden mellan "motståndare" och "kritisk"? Är det att "kritisk" är att man har någon grund för sina påståenden, så skulle jag kalla henne "motståndare".
Den som är kritisk är kritisk, en motståndare arbetar dessutom aktivt mot företeelsen. Oavsett om grunden är god, dålig eller obefintlig.
Picea skrev:Såg ni inslaget i Aktuellt igår? Bra att hennes metoder betraktas som kvacksalveri. Det kanske får upp ögonen på några, om hur man skall tänka i allmänhet när man tar hjälp av självutnämnda "experter".
:) Får ta en titt!
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » fre 29 maj 2009, 08:23

Picea skrev:Såg ni inslaget i Aktuellt igår?
http://svt.se/2.22620/1.1574825/wahlgre ... ivsfarliga

Skriv svar