Filippas betraktelser

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Användarvisningsbild
Pallas

Re: Filippas betraktelser

Inlägg av Pallas » tis 23 jun 2009, 21:22

Ta en slurk Cocillana-Etyfin också, när ni ändå är i farten! *hutt*
Avdelningen "Hä löns int' förklar' för den som int' begrip'!"
75 g är alltid = 0,75 dl!
800 saker du inte visste att man kunde göra med äggvita.

"Conscience off, dick on!"

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » ons 24 jun 2009, 04:32

dokken skrev:MUSIK
Jag bjuder på FESTLIGA FIGURER av Christer Peters(son).
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » ons 24 jun 2009, 04:40

piotrr skrev:Hoppar över I och J alltså?
Varför inte ta dem samtidigt?
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
Filippa

Inlägg av Filippa » ons 24 jun 2009, 23:35

Att ha en egen betraktelsetråd är lite som att ha en villaträdgård. Det är roligt samtidigt som det är förenat med ett stort ansvar.

Enligt mina beräkningar är det nu ett år och nio dagar kvar tills Garvarn kommer tillbaka.
- Maranga, do you take the Verklighet to be your lawfully wedded Verklighet, to love and honor her, forsaking all others, giving yourself to her alone as long as you shall live. If so say I do.
- I do.

manifesto

Inlägg av manifesto » ons 24 jun 2009, 23:37

Filippa skrev:Att ha en egen betraktelsetråd är lite som att ha en villaträdgård. Det är roligt samtidigt som det är förenat med ett stort ansvar.

Enligt mina beräkningar är det nu ett år och nio dagar kvar tills Garvarn kommer tillbaka.
Abborrskinn eller kaffesump?
War is peace.

Användarvisningsbild
Filippa

Inlägg av Filippa » ons 24 jun 2009, 23:44

manifesto skrev:
Filippa skrev:Att ha en egen betraktelsetråd är lite som att ha en villaträdgård. Det är roligt samtidigt som det är förenat med ett stort ansvar.

Avancerade studier av detta:

"Now I saw when the Lamb opened one of the seven seals, and I heard one of the four living creatures say, as with a voice of thunder, "Come!" 2 And I saw, and behold, a white horse, and its rider had a bow; and a crown was given to him, and he went out conquering and to conquer."

i kombination med telefonkatalogen!
- Maranga, do you take the Verklighet to be your lawfully wedded Verklighet, to love and honor her, forsaking all others, giving yourself to her alone as long as you shall live. If so say I do.
- I do.

manifesto

Inlägg av manifesto » ons 24 jun 2009, 23:48

Filippa skrev:
manifesto skrev:

Avancerade studier av detta:

"Now I saw when the Lamb opened one of the seven seals, and I heard one of the four living creatures say, as with a voice of thunder, "Come!" 2 And I saw, and behold, a white horse, and its rider had a bow; and a crown was given to him, and he went out conquering and to conquer."

i kombination med telefonkatalogen!
Gul lamb lofoten
War is peace.

Användarvisningsbild
Filippa

Inlägg av Filippa » ons 24 jun 2009, 23:56

Lite stämningsmusik denna vackra afton.
http://www.youtube.com/watch?v=3m7iiBwR-iM

Jag skulle betala mycket för att ha en sådan röst.
- I do.

Användarvisningsbild
dokken

Inlägg av dokken » tor 25 jun 2009, 06:31

Filippa skrev:Ikväll ser vi i denna tråd fram mot en hemlig gäst.
Vem var det?
the pulse is alive
making me sane

Användarvisningsbild
Filippa

Inlägg av Filippa » tor 25 jun 2009, 10:09

dokken:

Jag bjöd in kajmal för att låta honom dela med sig av sina livserfarenheter.
kajmal skrev:jag har 8 burkar öl kvar efter midsommar
Ibland får man hålla till godo med vad man får.

Gästspel av dessa slag ska ses som en del av en mer långsiktig målsättning som går ut på att utveckla en plattform för förutsättningslös debatt, ventilering och kritisk analys, nischad mot speciella människor; ett intellektuellt Fryshus.

Detta arbete får tyvärr ligga i träda tillsvidare eftersom jag nu kommer vara borta från forumet en liten tid.

Jag får därmed passa på att önska dig och övriga forumiter en extremt trevlig sommar!
- I do.

Användarvisningsbild
Grape

Inlägg av Grape » tor 25 jun 2009, 13:28

Och här trodde jag att jag var den hemliga gästen när jag satt och läste tråden samtidigt som jag kollade på Pelle Röv, jag var så hemlig att jag inte ens skrev något i tråden...
"Theology is never any help; it is searching in a dark cellar at midnight for a black cat that isn't there. Theologians can persuade themselves of anything."
-- Robert A. Heinlein

Användarvisningsbild
Filippa

Re: Det bäst dokumenterade reinkarnations-fallet i världen!!!

Inlägg av Filippa » ons 08 jul 2009, 22:59

Uppfiskat från slasken. /devadatta
Kajsa skrev:Hej!
så fort jag ser era inlägg får jag ett gott skratt, dom ät tomma innehållslösa saknar substans etc men är man dum så är man ha ha ha ha / Ann-Mari
Hej! :) :)

Guud vad du är sur och tror på reinkarnation. Käkar du citron till frukost?

:D :D :D
- I do.

Användarvisningsbild
smiskos

Inlägg av smiskos » tor 09 jul 2009, 07:33

Filippa skrev:
Fattar inte? :/ :/
Tror man på reinkarnatjon om man äter mycket c-vitamin??? :shock: Jag ska noghålla mig borta från fruktskålen på jobbet tror jag
annars blir man väl utslängd här ifrån :D :lol:
0 naturvetenskapsmän kan förklara detta inlägg.

Användarvisningsbild
Filippa

Inlägg av Filippa » tor 09 jul 2009, 12:40

smiskos skrev:
Filippa skrev:
Fattar inte? :/ :/
Tror man på reinkarnatjon om man äter mycket c-vitamin??? :shock: Jag ska noghålla mig borta från fruktskålen på jobbet tror jag
annars blir man väl utslängd här ifrån :D :lol:
:lol: :D :lol:

Jag skojade bara :!: :P :P så kallad sarkasm*. Se stjärnan längst ned eller googla på ordet sarkasm Det är bäst att du inte äter frukt på jobbet så du får ont i magen iallafall!! :o :)

Har en kompis* se stjärnan efter förklaringen av ordet sarkasm för mer info... som en gång åt upp nästan all frukt på jobbet som de skulle ha till fredagens fruktstund för att han inte ätit frukost... OBS= inte populärt som du säkert förstår vad jag menar :wink: :lol: Inte bara Chefen var arg som ett bi utan även jag och många andra. Vi var över sexton stycken som var arga som ilskna bin!!! :twisted: Var nog inte roligt att vara i kompisens kläder då om du förstår vad jag menar (med tanke på hur många som var arga) :lol: :lol:

* = överdrift som är svår att förstå om man inte har kroppsspråk/ögonkontakt på nätet. Googla på sarkasm så får du veta mer om vart ordet kommer ifrån osv.

*= av säkerhetsskäl låter jag min kompis vara anonym. det finns så mycket citron sura människor och mördare på internet.

PS: Kajsa, har du gått på charmkurs i Surinam eller??? http://www.instantrimshot.com/ :lol: :lol:
Här skrattar alla och är glada utom du tycks det som.
- I do.

Användarvisningsbild
smiskos

Re: Slask från: Det bäst dokumenterade reinkarnations-fallet...

Inlägg av smiskos » tor 09 jul 2009, 13:46

Då fattar jag det var inte vita miner som d handlade om utan sura miner :lol: nej ont i magen är det nog ingen risk att jag får dom har inte infört citroner på jobbet än åtminstone :XP: :O=
Ja den där kajsa verkar vara en sur kart hon borde kanske hälsa på här i göteborg och bli en go kart istället haha! [url]instantrimshot.com/url]
0 naturvetenskapsmän kan förklara detta inlägg.

Skriv svar