päronet skrev: Följande handlar om Storbrittanien men visar hur västerlänska värderingar kan ha en destruktiv inverkan.
blattarna har det inte lätt. Ibland ska de tvingas att anpassa sig till våra västerländska värderingar och ibland är dessa västerländska värderingar skadliga för dem.
päronet skrev:Det jag skrev var att dom som inte räknar den ökande brottsligheten som ett argument mot invandringen helt bortser från brottsoffren.
Jag vet vad du skrev. Men det du skrev bygger på (1) ett tveksamt antagande att de skulle begå mindre brott någon annanstans, samt (2) antagandet att det är mer synd om svenskar som råkar ut för brott, än när icke-svenskar gör det. Så din slutsats följer inte nödvändigtvis från dina premisser, eftersom man kan vara oense om dessa antaganden. Så nej, du ha inte visat att man bortser från brottsoffren bara för att man inte tycker ökad brottslighet från invandrare är ett argument mot invandring.
päronet skrev:Dom flesta svenskar känner större samhörighet med andra svenskar än med personer i områden och kulturer dom inte är en del av.
Det kanske stämmer (har du källa på det?), men bara för att man känner större samhörighet med andra svenskar behöver inte betyda att man tycker det är moraliskt relevant.
päronet skrev: Även om du inte personligen kände det svenska offret delade ni kultur och andra gemensamma resurser.
Det gör jag också med resten av jordens befolkning. Även om det givetvis är i mer eller mindre grad.
päronet skrev:Mest av allt borde du bry dig mer om vad som händer i Sverige eftersom det är din egen miljö som har du har ett ansvar för.
Det ansvaret kan lika gärna utsträckas globalt. Du har fortfarande inte förklarat varför godtyckligt dragna landsgränser är moraliskt relevanta. Ditt enda argument är ett slags känslobaserat
felslut:
päronet skrev:Naturen har gett dom flesta människor känslor som stöder detta.
Det är möjligt, men naturen har givit oss massa andra känslor också. Det är inte rätt för det.
päronet skrev:Vad är det konstiga med medkänsla för offren [för specifikt och enbart invandrares brottslighet] och ilska mot gärningsmännen [i de fall de är invandrare]?
Så, jag fyllde i lite information som saknades. Det är inte konstigt att vissa är främlingsfientliga och specifikt fokuserar på invandrares brottslighet. Det är högst mänskligt att vara rädd för och bli fientlig mot sådant som upplevs som främmande och annorlunda. Men jag tror världen blir bättre om man kan frigöra sig från de rädslor och fördomar som är irrationella.
päronet skrev:Din teori är att nazister inte ogillar att svenska kvinnor blir våldtagna av blattar utan att detta är ett svepskäl för att dom vill ha mindre blattar i Sverige.
För det första tror jag inte du har nazist, det finns inget som tyder på det av det du skrivit på detta forum än så länge. Jag tror du är en "helt vanlig" främlingsfientlig xenofob, som kanske men inte nödvändigtvis sympatiserar med Sverigedemokraterna. När det kommer till din teori om min teori, så behöver jag korrigera den lite. Jag förnekar
inte att ni ogillar att svenska kvinnor blir våldtagna av blattar. Tvärtom. Däremot så tror jag detta ogillande främst bottnar i ett ogillande av vad just blattar gör, snarare än någon speciell omtanke om svenska våldtäktsoffer. Eftersom hade det bottnat i en omtanke om svenska våldtäktsoffer, så hade ju våldtäktsmannens ursprung varit helt irrelevant. Men i din värld är det värre när en svensk kvinna blir våldtagen av en blatte, än om hon blir våldtagen av en svensk. Eller hur?
päronet skrev:Magisterns nya läxa är obegriplig. Varför måste jag bevisa att det inte finns något mer effektivt sätt att få ner brottsligheten?
Måste och måste.. Du måste inte göra någonting, men
om du vill försöka övertyga folk att det som driver dig är omtanke om brottsoffer, snarare än en aversion mot blattar, så det såklart en fördel om du lyckas göra det troligt. Förslagsvis på det sätt som jag skrev i förra inlägget. Annars är det ju allt för uppenbart vad som driver dig.