Kritik av piotrrs agerande i logo-/namnbytesfrågan

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
C-J

Re: Är det konstigt att ta upp en oviktig fråga?

Inlägg av C-J » tis 14 jun 2011, 17:51

Enklast är att sluta logga in, vi tar inte bort några användare eller inlägg sålänge inga överträdelser har skett. Vi har dock "bannlyst" några primadonnor på deras egna begäran men det är inget vi satt i system.
Oh, behave!

T_Arvidsson
Avstängd

Inlägg av T_Arvidsson » tis 14 jun 2011, 18:37

micke.d skrev:Jag förstår att du reagerade, men nu vet vi ju hur det låg till. Finns det någon anledning att driva detta vidare nu?
Som jag varit mycket tydlig med, så är det inte jag som blåst upp detta till en gigantisk ballong, utan ni. Jag ställde några kritiska frågor till styrelsemedlemmen Per Edman, och möttes av en störtflod av påhopp och anklagelser. För att nu inte tala om att diskussionen hackades upp till köttfärs i en mängd olika diskussionstrådar där knappast någon kunde följa tråden längre.

Jag behöver inte skicka pm till någon moderator, de har ändå koll på detta som tex CJ. Så avför mig från forumet tack. Eller ska man tjura om detta också?

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tis 14 jun 2011, 18:53

Det enda du ber om är att någon annan skall hjälpa dig att inte logga in på forumet längre. Dina inlägg kommer att finnas kvar, din pseudonym kommer att finnas kvar, eventuell information du har skrivit in om dig själv i profilen kommer att finnas kvar. Det du efterfrågar är precis som C-J säger bannlysning på egen begäran, och det går inte att smälla i dörren.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Lena Krantz

Inlägg av Lena Krantz » tis 14 jun 2011, 20:07

T_Arvidsson skrev:
micke.d skrev:Jag förstår att du reagerade, men nu vet vi ju hur det låg till. Finns det någon anledning att driva detta vidare nu?
Som jag varit mycket tydlig med, så är det inte jag som blåst upp detta till en gigantisk ballong, utan ni. Jag ställde några kritiska frågor till styrelsemedlemmen Per Edman, och möttes av en störtflod av påhopp och anklagelser. För att nu inte tala om att diskussionen hackades upp till köttfärs i en mängd olika diskussionstrådar där knappast någon kunde följa tråden längre.

Jag behöver inte skicka pm till någon moderator, de har ändå koll på detta som tex CJ. Så avför mig från forumet tack. Eller ska man tjura om detta också?
Det finns en tråd om just detta, dvs hur man som ny på forumet upplever sig behandlad, du kanske skall skriva där? Detta med att splittra upp diskussionen i olika trådar har fler än du upplevt som förvirrande och att det kanske inte alltid främjar debatten.

Tråden heter "Skrämmer vi bort folk?"
Klimathotsskeptiker och skribent på Stockholms initiativets blogg http://www.klimatupplysningen.se/

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » tis 14 jun 2011, 21:22

Lena Krantz skrev:Detta med att splittra upp diskussionen i olika trådar har fler än du upplevt som förvirrande ...
Mjoo, det händer att vi (mest jag) är väl avknoppningsglada. :oops:

Ett par avknoppningar från den här tråden var exempelvis inte speciellt lyckade så jag lade tillbaka dem och bytte rubrik.

PS
T_Arvidsson är avstängd på egen begäran.
DS

JackBlack

Inlägg av JackBlack » ons 15 jun 2011, 12:34

C-J skrev:Enklast är att sluta logga in, vi tar inte bort några användare eller inlägg sålänge inga överträdelser har skett. Vi har dock "bannlyst" några primadonnor på deras egna begäran men det är inget vi satt i system.
Praxis brukar vara att man kan få sitt konto och alla uppgifter helt raderade eftersom det är något som påverkar den personliga integriteten. Man kanske inte vill ha kvar information på en site som man inte längre använder.
Ignorerade användare: Anders G (orsak: frekvent användande av personangrepp och andra argumentationsfel).

Användarvisningsbild
Jonas Duregård

Inlägg av Jonas Duregård » ons 15 jun 2011, 12:58

JackBlack skrev: Praxis brukar vara att man kan få sitt konto och alla uppgifter helt raderade eftersom det är något som påverkar den personliga integriteten. Man kanske inte vill ha kvar information på en site som man inte längre använder.
Min uppfattning är den motsatta, att man inte brukar radera konton eftersom det orsakar så mycket problem. Exempelvis hade vi inte kunnat ha kvar den här tråden, åtminstone inte i någon användbar form.

Att namnet T_Arvidson skulle raderas helt är en utopi som inte tillämpas av något forum, främst eftersom hans namn förekommer i varje inlägg som citerar honom (nu hade just T_Arvidson en ganska kort karriär iofs). Kan du ge några exempel på forum där denna "praxis" tillämpas?
Ignorelistor jag är på just nu: NySmak!HallonPersika

Användarvisningsbild
Pär C

Inlägg av Pär C » ons 15 jun 2011, 13:11

JackBlack skrev:
C-J skrev:Enklast är att sluta logga in, vi tar inte bort några användare eller inlägg sålänge inga överträdelser har skett. Vi har dock "bannlyst" några primadonnor på deras egna begäran men det är inget vi satt i system.
Praxis brukar vara att man kan få sitt konto och alla uppgifter helt raderade eftersom det är något som påverkar den personliga integriteten. Man kanske inte vill ha kvar information på en site som man inte längre använder.
"Praxis" är att forumvillkoren gäller. Står det där ingen om rätt att bli raderad om så...
There are several ways to argue with idiots. None of them works.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » ons 15 jun 2011, 14:39

JackBlack skrev:
Det står förstås var och en fritt att radera eventuella uppgifter man lagt in i sin profil. Det behöver man inte belasta forumadministratörerna med.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Skriv svar