Terry Evans Vänner

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Re: "Pratar med andar – tjänar 60 000 per kväll" [AB 2011-11

Inlägg av devadatta » tis 13 dec 2011, 14:35

Peratts spektakulära bakgrund har tagits upp i den här tråden.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
Ventromedial

Inlägg av Ventromedial » tis 13 dec 2011, 14:56

devadatta skrev:Peratts spektakulära bakgrund har tagits upp i den här tråden.
Aha, en slags Edhin.

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » tis 13 dec 2011, 22:02

calle555 skrev:Ännu ett blogginlägg av Peratt:

Antihumanister - samhällets största hot

Jag undrar vad den, i alla fall förr om åren, mycket försiktige Terry Evans tycker om Peratts kontaktande av arbetsgivare et cetera?
Uppdaterad
Veronica Gardell är djupt involverad i Vetenskap och Folkbildning vilket avslöjar hennes propagandistiska tendens och lierar henne med antihumanismen. Nedan ett citat från Faceboksidan "Terry Evans Vänner"

Veronica Gardell
Börje, jag kränker inga mänskliga rättigheter genom att skriva på den här sidan. Att ens insinuera något sådant är fullkomligt bisarrt... Har Humanisterna och skeptiker förstört liv och karriärer? Det senare är uppenbarligen vad vi önskar att vi kunde åstadkomma ibland men det lyckas vi ju sällan med. Och den önskan vilar ju inte på illvilja utan på omtanke för dom som luras av bedragare. (slut citat Veronica Gardell)

Visst är det intressant att läsa hur Veronica Gardell först förnekar att hon kränker mänskliga rättigheterna och i nästa stycke önskar förstöra andras liv och karriärer i omtanke om dem.
Förskräckligt men mycket avslöjande.
Jag funderar på att tillfälligt slänga upp en avatar på fb med mig själv vinkandes eftersom han länkar. :wink:

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » ons 14 dec 2011, 00:08

Hippieungen skrev:Jag kommer att tänka på terrorgruppen RödaArmeFraktionen som hade som målsättning att genom terrordåd få polisen och myndigheterna att slå tillbaka med hårdast tänkbara metoder. Därmed skulle man vinna folkets förtroende genom att etablissemanget skulle visa sitt rätta ansikte.
Hmm. Skeptikerna dök upp i Terry Evans Vänner säkert en vecka innan Aftonbladet-artikeln 2011-11-30. Man kan fråga sig vad det var som fick skeptiker att börja skriva just då? Kanske var det ...
Jag anser personligen ett Terry Evans Vänner kan vara över gränsen för var man bör klampa in och starta debatt som skeptiker. Vore jag inte blockerad skulle jag försöka bjuda in dem hit** i stället.

:mrgreen:

* Jag kan såklart ha fel, men jag hittar inte ett enda Evans-kritiskt inlägg före men ganska många efter detta datum.
** Utöver detta forum fungerar även VoF på Facebook, #sweskep på Twitter, skepticism.ifokus.se och säkert en drös till.

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » ons 14 dec 2011, 00:30

calle555 skrev:
Jag anser personligen ett Terry Evans Vänner kan vara över gränsen för var man bör klampa in och starta debatt som skeptiker. Vore jag inte blockerad skulle jag försöka bjuda in dem hit* i stället.
Det vore guld om dom kom in hit istället! Men jag håller inte med om att det är över gränsen att gå in där. Facebook är stort och det är förmodligen många som läser i och med att Evans är kändis. Förmodligen är det vettigare att ta diskussioner där egentligen, om bara inläggen fick stå kvar...

Men jag tycker att du är väldigt go som känner att det är över gränsen. (Något som gör mig extra arg över vad du har utsatts för.) Jag tänker ju inte på dom troendes trivsel. Jag finner det absurt att dom ens tycker att det är en rumsren grej att skylta med en vänskap med Terry Evans.

Edit: Nu försvann dom mest kritiska inläggen ifrån loggen.

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » ons 14 dec 2011, 04:44

Jag postade en inbjudan, calle555=)
pax skrev: Hej.

Jag noterar att logg-tråden som jag och flera andra diskuterat med Börje Peratt i har försvunnit, eller blockerats så att åtminstone inte jag kan se den längre. Det är ok, jag skriver inte för att klaga över det. Jag skriver för att bjuda in er som _vill_ diskutera, och kanske vill höra en annan version av verklighetsbilden som dominerar här inne, till ett forum som har lite högre till tak när det kommer till oliktänkande: http://www.vof.se/forum/index.php Det går snabbt att regga sig och ni är varmt välkomna!

/pax, moderator på forumet i fråga
Lär ses som ren provokation men, vad fan, det är värt ett försök.

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » fre 16 dec 2011, 11:09

Torbjörn Sassersson @ Terry Evans Vänner skrev:Noterar att Nordström via en "Helge" i en kommentar till NewsVoice hotar att polisanmäla Peratt och mig för att vi oberoende av varandra kontaktat Nordströms arbetsgivare.

Jag kontaktade Infokomp som journalist för en tidning och som konsult inom rykteshantering för att ställa frågor till Nordströms chef om deras policy gällande anställdas engagemang i aktiviteter av typen "stalking".

Nordström funderar alltså med polisanmälan för att en journalist ställer frågor alternativt en konsult som frågar om policys. Det intressanta är att när dessa "stalkers" från bla VoF ifrågasätts och granskas känner de sig plötsligt kränkta. Det gäller att inte gå på deras argumentationsmetoder.

Av den anledningen skapade jag Skeptikerskolan.se som hjälper drabbade personer allt från journalister till privatpersoner att genomskåda skeptikernas försök till manipulation.

Englund

Inlägg av Englund » fre 16 dec 2011, 11:13

calle555 skrev:
Torbjörn Sassersson @ Terry Evans Vänner skrev:Noterar att Nordström via en "Helge" i en kommentar till NewsVoice hotar att polisanmäla Peratt och mig för att vi oberoende av varandra kontaktat Nordströms arbetsgivare.

Jag kontaktade Infokomp som journalist för en tidning och som konsult inom rykteshantering för att ställa frågor till Nordströms chef om deras policy gällande anställdas engagemang i aktiviteter av typen "stalking".

Nordström funderar alltså med polisanmälan för att en journalist ställer frågor alternativt en konsult som frågar om policys. Det intressanta är att när dessa "stalkers" från bla VoF ifrågasätts och granskas känner de sig plötsligt kränkta. Det gäller att inte gå på deras argumentationsmetoder.

Av den anledningen skapade jag Skeptikerskolan.se som hjälper drabbade personer allt från journalister till privatpersoner att genomskåda skeptikernas försök till manipulation.
Jag blir så jävla arg. Vilken skitstövel den där Sassersson verkar vara...
Nu är då och framtiden är för alltid!

Användarvisningsbild
Ventromedial

Inlägg av Ventromedial » fre 16 dec 2011, 11:32

Undrar hur Nordström fått reda på frågan (om olaga förföljelse) till arbetsgivaren om den verkligen var helt allmänt ställd?

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » fre 16 dec 2011, 11:52

Finns inte risken att denna uppmaning att Facebook-dela* lockar en hel del skeptiker till Terry Evans Vänner?
Terry Evans Vänner 2011-12-16 11:01 skrev:Hej alla vänner! Länka gärna in denna artikel från era bloggar, Twitter och Facebooksidor. Det gör att skeptikernas försök att sabotera Terrys rykte förlorar kraft på Google. Låt oss använda vår gemensamma kraft!
newsvoice.se skrev:Terry Evans ett framgångsrikt medium
Efter att ha blivit förföljd och attackerad av skeptiker under lång tid sände Terry Evans ett meddelande till journalister och bjöd in dem att prata med honom. Jag besvarade detta och gjorde en intervju.
Det tycks ju ha blivt så förra gången. :?

PS
calle555 skrev:Jag anser personligen ett Terry Evans Vänner kan vara över gränsen för var man bör klampa in och starta debatt som skeptiker.
DS

* 44 delningar på ~50 minuter är resultatet i skrivande stund.

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » fre 16 dec 2011, 11:59

Klagar Sassersson över "stalking" alltså? Jösses, snacka om ironi där....

TomasT

Inlägg av TomasT » fre 16 dec 2011, 12:22

Tryggve skrev:Klagar Sassersson över "stalking" alltså? Jösses, snacka om ironi där....
Möjligtvis för att absorberas av rampljuset.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » fre 16 dec 2011, 12:57

Undrar när om Sassersson (och Aleph) kommer inse att deras påståenden om att slumpmässiga skeptiker är voffare (som inte är medlemmar) kommer öka deras sympatier för föreningen.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » fre 16 dec 2011, 13:16

devadatta skrev:Undrar när om Sassersson (och Aleph) kommer inse att deras påståenden om att slumpmässiga skeptiker är voffare (som inte är medlemmar) kommer öka deras sympatier för föreningen.
Tänker att rent retoriskt så ska det ju inte vara bra att raljera eller angripa för hårt uppåt. Jag antar att VoF, och skeptiker rent allmänt, är dom som står högst i kurs mot såna här typer. Vi kanske tjänar på att ha dom här snubbarna efter oss ur den aspekten också. Men jag kanske missbedömer situationen.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » fre 16 dec 2011, 14:16

Jag kan inte nog betona värdet av denna sortens fiender.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Skriv svar