Humanism & Kunskap (förening)

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
pema

Re: Humanism & Kunskap (förening)

Inlägg av pema » tor 01 mar 2012, 22:53

pwm skrev:Kan det vara Silverin längst till vänster och Hahn i svart kavaj långt ut till höger?
Så är det nog, och Leif Erlingsson i gult.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » tor 01 mar 2012, 23:58

pema skrev:...Leif Erlingsson...
\o/

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » fre 02 mar 2012, 01:05

Tycker mig se Duppils vid vänstra bordet.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » fre 02 mar 2012, 01:10

pema skrev:
pwm skrev:Kan det vara Silverin längst till vänster och Hahn i svart kavaj långt ut till höger?
Så är det nog, och Leif Erlingsson i gult.
Är det den här killen? Wow, han var lite väl far out. Har han inte varit och trollat inne på forumet eller varför känner jag inte till honom? Jag trodde jag hade hyfsad koll på den svenska woowoo-eliten.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » fre 02 mar 2012, 01:19

Gambit skrev:Är det den här killen? Wow, han var lite väl far out.
Han skyltar med Kokopelli, minsann. Innebär det att vi ska förstå att allt är ett skämt?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » fre 02 mar 2012, 01:28

Erlingsson är stammis på Mohamed Omars blogg och brukar hålla med om vad han säger. Typisk kontrarian.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » fre 02 mar 2012, 19:44

Annorlunda förening där man måste sitta och gissa vilka företrädarna är.

Det verkar till viss del vara nätverket kring Terry Evans. Längst till höger har vi till exempel en av damerna bakom hans Ascala Magazine. Långt bak är jag ganska säker på att man ser EVP-forskaren E. Müller som intervjuades i samma tidning häromsistens.

Kanske borde VoF och Humanisterna oroa sig. Var och en för sig har de här personerna på sin höjd ställt till med lite oreda. Men vem vet vad de med gemensamma ansträngningar kan åstadkomma...
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » fre 02 mar 2012, 19:47

Det borde inte vara svårt att hitta områden där deras åsikter går starkt isär.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » fre 02 mar 2012, 21:47

Jonas K skrev:Kanske borde VoF och Humanisterna oroa sig. Var och en för sig har de här personerna på sin höjd ställt till med lite oreda. Men vem vet vad de med gemensamma ansträngningar kan åstadkomma...
Tvärtom, ju längre det här yviga stjärngänget håller sig i samma rum desto mindre får de gjort. Jag spår split. :-)
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » fre 02 mar 2012, 22:08

Sanna Ananda (fd Ehdin) skriver om det på sin blogg.

Jag vill minnas att det var en förening för medium där Manthrax var inblandad som dog ut pga internt bråk. Sen har vi ju insomnade forumet Supra Naturalis som uppstod pga en schism mellan Sassersson och Lannge som kvarstår såvitt jag vet. Det bästa är väl om de kan värva Aleph också så man kan få den heliga treenigheten SAP (Sassersson Aleph Peratt).
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
gubblukt

Inlägg av gubblukt » lör 03 mar 2012, 01:31

Måtte ingen blir skadad om deras interna konflikter skulle trappas upp till en full blown psychic mind battle. Farligt att samla så många med deras krafter på ett ställe. Det känns nästan som en ny x-men film, fast de inte har några dräkter.
...
...
...
Hoppas de skaffar dräkter.
He who fights with idiots might take care lest he thereby become an idiot.

asmodean

Inlägg av asmodean » lör 03 mar 2012, 11:04

SVerkar som att den ädla föreningen Humanism & Kunskap borde läsa:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... dia_is_not

Innan dem försöker använda WP som en reklampelare oc sdan gnällla på "åsiktsförtryck" och "förstörelse av demokratiprojektet Wikipedia".

Sedan är det ju alltid kul att se att det första som Svenska Woo Eliten(tm) skyller på när folk inte håller med dem till 110% är "vof associerade".

John Houdi

Inlägg av John Houdi » mån 05 mar 2012, 14:56

På tal om detta med att Börje Peratt (och fler i Sasserssons svänggäng) anser att VoF styr över Wikipedia så kan man ju fundera över varför Skeptikerpodden raderats tre gånger och fortfarande inte finns med på Wikipedia?

Om nu VoF styr Wikipedia är det lite taskigt att ge Skeptikerpodden hedersutnämnande som Folkbildare 2011 och sedan trampa på oss och inte föra in Skeptikerpodden via en gräddfil? (Nu är jag inte programledare för Skeptikerpodden längre så nu kan jag äntligen komma ut med förtrycket).

Börje Peratt skriver på sin blogg om hur VoF äger Wikipedia :

http://www.webcitation.org/65nCljhcd

Notera att Börje Peratt, som påstår sig vara journalist, totalt missat faktakolla sina "källor" och plötsligt tror att JAG är en helt annan person som kallar sig Gesus Pettersson.
Bara genom att TRO att jag är denne Gesus anser den nybildade "humanisten" att det är okej att smutsa ner mitt namn med flera personliga påhopp och angrepp samt även smutskasta min fru och dra in mina barn...
Allt detta på att Peratt inte kollar sina källor utan går på vad andra förvillade tror och gissar.

Jag mailade honom för att (faktiskt) hjälpa honom ur en prekär situation och rädda hans ansikte (fråga mig inte varför. Som medlem i VoF är jag ju antihumanist).
Han svarade vänligt på mitt mail följande:
Börje Peratt skrev:Hej John
Jag vet. Mina källor är täta. Till skillnad från dina.

Frågan är vad du gör åt det hela?
Rensa, be om ursäkt, lämna åsiktsförtrycket och antihumanismen?

Komma till insikt om vad du faktiskt håller på med. Magi är en sak,  
oärlighet och lömskhet en annan.

Avvaktar dina åtgärder.

Hälsningar
Börje
Bra start att en av grundarna visar upp den nya föreningens "humanism" på ett klart och tydligt sätt....
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » mån 05 mar 2012, 15:00

Jag kan oftast inte hålla mig för skratt när jag först får reda på att såna här typer existerar. Efter ett tag brukar det dock ofrånkomligt leda till att man får en fadd och äcklad eftersmak, eftersom det man tyckte var roligt och fånigt först visar sig leda till potentiellt farliga rättshaveristiska och integritetskränkande handlingar.

Så även i detta fall.

nide_j

Inlägg av nide_j » mån 05 mar 2012, 15:40

Påminner lite om det här gänget...

Bild
Show me the science!

Skriv svar