Sidotråd till Underbara forumcitat

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
Zoid

Re: Underbara forumcitat

Inlägg av Zoid » tor 23 feb 2012, 21:54

Hans S skrev:
Zoid skrev:Jag känner B Hellquist sen gammalt (om han nu är den jag tror han är), han är inte från Göteborg. Dock har han göteborgsk humor... :D
Hur har Hellqvist blivit kontanimerad?

MVH

Hans
Svårt att säga, jag har inte umgåtts med denna person sen slutet av 90-talet. Men humor sprids ju ibland viralt, vi var ett jävligt roligt gäng där som umgicks flitigt i några år... :smile2:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Användarvisningsbild
Matte

Inlägg av Matte » tor 19 apr 2012, 11:45

Härifrån. /Ventromedial

Tack för tipset Jonas (och Gambit)! Sassers hade jag bara hört om i periferin, men citatet ovan fick mig att gå in på hans blog. Och oh vilka ljuvliga pekoral!:
Börje Peratt är en osvensk helsvensk som inte räds några utmaningar. Han gillar att bryta ny mark lika mycket som han ifrågasätter inskränkthet. Börje Peratt tillhör den där personligheten som egentligen inte får plats i Sverige. Han hade förmodligen trivts bättre i Italien eller något annat land där kombinationen av frispråkighet, det existentiella och emotionalitet får svängrum. Han är samtidigt helsvensk på ett annat sätt för han förstår sig lika bra på en biker som på en akademiker. Det är inte konstigt att han är svår att placera.
Es gibt keine Landstrasse für die Wissenschaft, und nur diejenigen haben Aussicht, ihre lichten Höhen zu erreichen, die die Mühe nicht scheuen, ihre steilen Pfade zu erklimmen.

K. Marx

Användarvisningsbild
Torbjörn S
Kontakt:

Inlägg av Torbjörn S » tor 19 apr 2012, 22:47

Så roligt att du läser vad vi skriver. Men du har missat PR-poängen med intervjuandet. PR betyder som bekant public relations. Inte publik reklam. Jag vet i övrigt att flera här försöker härleda den typen av publicerande till narssicism etc, men diagnostiserandet beskriver mer de som ställer diagnoserna.

Om du känner att du lägger ned för mycket tid på vad vi skriver om så vill jag ge dig ett tips. Gå till de källor vi hänvisar till och hämtar inspiration från. Det är nog en roligare läsning. Exempel på källor: MSNBC, NY Times, Wired, Independent, Wikipedia, Wikileaks, NNDB, myndighetssajter och en rad andra källor inkl sakkunniga bloggare.

Om du går till dessa källor och läser där istället kommer din bild av oss som hänvisar till dem att förändras och du kommer säkert få en intressantare tid framför datorn.

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » tor 19 apr 2012, 23:14

Torbjörn S skrev:Så roligt att du läser vad vi skriver. Men du har missat PR-poängen med intervjuandet. PR betyder som bekant public relations. Inte publik reklam. Jag vet i övrigt att flera här försöker härleda den typen av publicerande till narssicism etc, men diagnostiserandet beskriver mer de som ställer diagnoserna.

Om du känner att du lägger ned för mycket tid på vad vi skriver om så vill jag ge dig ett tips. Gå till de källor vi hänvisar till och hämtar inspiration från. Det är nog en roligare läsning. Exempel på källor: MSNBC, NY Times, Wired, Independent, Wikipedia, Wikileaks, NNDB, myndighetssajter och en rad andra källor inkl sakkunniga bloggare.

Om du går till dessa källor och läser där istället kommer din bild av oss som hänvisar till dem att förändras och du kommer säkert få en intressantare tid framför datorn.
Vad menar du? Ska jag läsa Wikipedia? Du kan inte vara lite mer precis? Vad ska jag läsa där och varför?

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Re: Sidotråd till Underbara forumcitat

Inlägg av pwm » fre 20 apr 2012, 07:48

Bild

manifesto

Inlägg av manifesto » tor 07 jun 2012, 23:11

Suresh skrev:
JemyM skrev: Suresh definierar kön efter kropp i sitt experiment men han har tidigare demonstrerat att han anser sin identitet kopplad till kön likaså. Han hycklar i detta fall. Genom att ta upp det enkla och triviala vill han glida in på bananskal.
Jag vet inte om Jemy är medveten om hur många Göteborgska anspelningar jag avstod ifrån som svar på detta citat.
Eller det frojdianska, rentav?
War is peace.

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » tor 07 jun 2012, 23:21

Sometimes a banana is just a di banana.

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » tor 07 jun 2012, 23:59

kaxiga Z skrev:Sometimes a banana is just a di banana.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

tonyf

Inlägg av tonyf » lör 09 jun 2012, 21:31

Anders G skrev:Pyramidalt
Jacob skrev:
trilobite skrev:Varför inte? Med tanke på att man har gravkamrar i dem och så menar jag?
Vet man säkert att de var gravkamrar? Väldigt mycket jobb för att bygga en grav, kan jag tycka.
trilobite skrev:Man har ju också massa dåtida dokumentation där man vet vilka som byggde, vem som var arkitekten etc.
OK, finns detta dokumenterat på nätet?
Nej, de gamla egyptierna var urusla på att blogga om vad de gjorde.
Det råder vetenskaplig konsensus om att de gamla egyptierna var för upptagna med att spela in pyramidal-porrfilmer i gravkamrarna. De hade inte tid att blogga. (Jag är inte egyptiologiexpert själv men har sett detta på en dokumentärfilm med en känd svensk arkeolog/egyptolog-professor. Hittar inte länken just nu. ADDED Hittade länken; intervju med egyptologen Ted Borg. Verkar litet oklart om han är professor eller vad. Kollade för säkerhets skull upp den där Borg ordentligt. Enligt Slackopedia: "Ted Borg, hyllad historiker, egyptolog och forskare vid Uppsala Universitet, med inriktning på det fula." Dokumentären tar inte explicit upp bloggning i det gamla Egypten (ursäkta, mitt minne svek mig på den punkten), men för mig verkar det indirekt från den ganska klart att de inte bloggade.)
"philosophy without science is blind, science without philosophy is lame" (tonyf)

asmodean

Inlägg av asmodean » sön 10 jun 2012, 10:30

Gambit skrev:
Torbjörn S skrev:Så roligt att du läser vad vi skriver. Men du har missat PR-poängen med intervjuandet. PR betyder som bekant public relations. Inte publik reklam. Jag vet i övrigt att flera här försöker härleda den typen av publicerande till narssicism etc, men diagnostiserandet beskriver mer de som ställer diagnoserna.

Vad menar du? Ska jag läsa Wikipedia? Du kan inte vara lite mer precis? Vad ska jag läsa där och varför?
http://en.wikipedia.org/wiki/Bollocks torde räcka.

Englund

Inlägg av Englund » sön 22 jul 2012, 07:01

Kartesius skrev:
Englund skrev:
Englund skrev:Då sammanfattar jag några av de "diagnoser" Jacob satt på oss: pwm har en psykisk åkomma av något slag. Jag är psykopat. Och Blenda har sådana groteska åsikter så henne önskar Jacob sig alltid ha motsatta åsikter som. Som sagt, det säger nog mer om Jacob än om oss.
Detta tyckte jag var roligt :lol:
Du är uppenbarligen narcissist.
Jaså? Vad baserar du det på, och varför drar du den slutsatsen?
Nu är då och framtiden är för alltid!

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » sön 22 jul 2012, 09:44

Englund skrev: Jaså? Vad baserar du det på, och varför drar du den slutsatsen?
Knaske för att det var ditt eget citat du lyfte fram?

Englund

Inlägg av Englund » sön 22 jul 2012, 16:28

Blenda skrev:
Jag misstänker det med. Är man per se narcissist om man tycker någonting man själv skrivit eller sagt är roligt? Isåfall skulle det underlätta alla psykologers och psykiaters arbete väldigt mycket...
Nu är då och framtiden är för alltid!

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » sön 22 jul 2012, 16:40

Englund skrev:
Blenda skrev:
Jag misstänker det med. Är man per se narcissist om man tycker någonting man själv skrivit eller sagt är roligt? Isåfall skulle det underlätta alla psykologers och psykiaters arbete väldigt mycket...

Nja..men...det är väl det här med "eget beröm luktar illa". Själva grejen med underbara forumcitat är väl att någon annan reagerar på ens lustigheter, annars skulle man ju kunna ge sig den på att vara busrolig hela tiden och sedan lägga in detta i tråden för underbara forumcitat - lite fel skulle det bli tycker jag...sedan kan man väl själv tycka att man är rolig och bli lite besviken för att inte andra uppmärksammar det, men...

Jag tror inte det där med narcissist var så illa menat :smile2:

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tis 24 jul 2012, 11:15

pwm skrev:Bild
Inga popcorn?
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Skriv svar