Oväntat besök

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Användarvisningsbild
tiso

Re: Oväntat besök

Inlägg av tiso » fre 01 mar 2013, 15:57

pwm skrev:
trilobite skrev:
kaxiga Z skrev:Ca en timme innan hon gick började hon med att hon snart skulle gå.
Min fru och svärmor står i trapphuset och pratar en timme fem minuter innan vi går. Jag tycker man skall prata färdigt inne och sedan säga hej då.
Skönt att höra att man inte är ensam drabbad.
Det låter som en variant av "tamburparalys" som jag kallar det. En åkomma som ständigt drabbar min fru när vi är bortbjudna någonstans och ska gå hem. Vi säger att det är dags att röra på oss hemåt, går ut i hallen och tar på oss ytterkläderna och säger adjö...och just precis när jag öppnar ytterdörren så kör frugan igång värsta utläggningen om något och så står vi där i hallen i ytterligare 10 minuter *SUCK* :evil:
Troende på ett liv före döden

Clebo

Inlägg av Clebo » tor 07 mar 2013, 16:04

Hej där!

Kommunikation är väl bra att använda. Kan ni inte bara säga med stark röst: "Vi har bråttom att fixa saker. Jag vill att du går nu."

Jag kan tycka att det är tråkigt att man måste ringa innan hela tiden, speciellt när man råkar gå förbi.

Vidare, om man hälsar på oannonserat, så får man ju vara beredd på att omedelbart dra vidare om det inte passar. En del verkar ju säga "jag, kom in", och sedan gnälla över sällskapet. Säg "nej" istället. Enklare för alla.

Leende.
Clebo
Glöm inte att något som "är" kan aldrig härledas till "borde vara".

Användarvisningsbild
Spiff00

Inlägg av Spiff00 » tor 07 mar 2013, 16:16

kaxiga Z skrev:
Blafsen skrev:Ändå finns det alltid nån som ska tränga sig på med blommor och sånt.
Ok, du har nog mer charm än du vill ha.
Dagens I-landsproblem?
Jag är inte VoF-medlem, och som representant för mig själv tänker jag på vad jag skriver.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tor 07 mar 2013, 18:59

Clebo skrev:Hej där!

Kommunikation är väl bra att använda. Kan ni inte bara säga med stark röst: "Vi har bråttom att fixa saker. Jag vill att du går nu."

Jag kan tycka att det är tråkigt att man måste ringa innan hela tiden, speciellt när man råkar gå förbi.

Vidare, om man hälsar på oannonserat, så får man ju vara beredd på att omedelbart dra vidare om det inte passar. En del verkar ju säga "jag, kom in", och sedan gnälla över sällskapet. Säg "nej" istället. Enklare för alla.

Leende.
Clebo
Visst har du helt rätt, men som jag skrev i ett tidigare inlägg finns det såna som inte accepterar att om man kommer oannonserat så finns risken att man inte har tid för dem. Jag tog ju ett exempel på några som inte ens fattade att om jag ska träna ungdomar så måste jag hålla mitt löfte. De tyckte att jag bara behövde ta telefonen och meddela att de får träna själva.

Tyvärr finns det människor som inte är förmögna att se andra problem än sina egna.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » fre 08 mar 2013, 18:51

Jag är sådan att jag nästan uteslutande bestämmer veckor i förväg om jag kommer på besök. Men en gång i sommras hände det sig att jag hip som happ åkte och hälsade på en gamla kompis, utan någon som helst planering, vi bara körde förbi området och jag kom på att det var länge sedan jag såg honom. Det var mycket uppskattat och senare på kvällen kom öl och whiskey fram och bilen lämnades kvar för hämtningen dagen efter.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » fre 08 mar 2013, 19:38

Anders skrev:senare på kvällen kom öl och whiskey fram och bilen lämnades kvar för hämtningen dagen efter.
Mycket klokt. Tyvärr var en bekant till mig inte lika klok för några veckor sen. Eftersom hans jobb kräver körkort och att han dolde att han tappat det och jobbade ändå (kör truck) ligger han risigt till nu. Med promillehalt över 1,0 riskerar han dessutom en tid med fri kost och logi.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » fre 08 mar 2013, 20:59

Berättare är enkla. Då kan jag göra annat under tiden och bara nicka när det blir en paus.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Skriv svar