Välkomna, nya användare!

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
Blafsen

Re: Välkomna, nya användare!

Inlägg av Blafsen » mån 01 apr 2013, 13:38

ulltand skrev:
Catweazle skrev:Välkommen till en mycket illa omtyckt person https://www.flashback.org/sp39116712
Jag tycker han ta sig både plats och brösttoner, och använder sig av ett exempellöst ovårdat språk.
Jag noterar att du svär mycket mindre efter det där inlägget, så ett visst inflytande har ändå en WooWoo haft på dig.
Alla som tycker illa om "voffare" på Flashback verkar bli avstängda, styr föreningen även över det forumet?
Många blir ju avstängda för ohörsamhet, dvs alltför många raderade OT-inlägg, men på senaste tiden har ju 10 - 15 konton rykt för att samma person har använt flera. Det har gnällts en del på det där, men såna inlägg är inte tillåtna annat än i PM till modsen. Så därför raderas dem. Självklart påstår de att de är många och att det är en VoF-konspiration, men det gäller att hinna läsa det innan det raderas.

Sedan gnälldes det på Newsvoice redan ifjol. En helgalen typ ondgjorde sig för att "nån fick honom avstängd" och att VoF låg bakom och Sassersson höll med. Den tjommen var inte tillbaka länge förrän han åkte dit igen på ett halvår. Nu är han tillbaka lika tokig som förr.

Men det här kanske du visste redan?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Fantomen

Inlägg av Fantomen » mån 15 apr 2013, 23:02

Hej!

41 årig yrkeschaufför med skeptiskt sinnelag bosatt i Göteborg. Hittade hit via Skepchick, där jag är medlem sedan en tid tillbaka. Den höga utbildningsnivå många av forumets medlemmar besitter skrämmer mig en aning då jag saknar akademisk utbildning. Bäst att vara påläst här, vilket jag väl tycker att man alltid ska försöka vara.

Jag intresserar mig framför allt för psykologi,beteendevetenskap,argumentationsteknik och historia. Sedan finns ett engagemang för gamla trähus,synthesizers,tv-spel och avsomnade bruksorter vilket jag ägnar osunt mycket tid åt.

För övrigt anser jag att "MLM " bör förstöras.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » mån 15 apr 2013, 23:03

Välkommen till forumet!
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » mån 15 apr 2013, 23:11

Fantomen skrev:Hej!

41 årig yrkeschaufför med skeptiskt sinnelag bosatt i Göteborg. Hittade hit via Skepchick, där jag är medlem sedan en tid tillbaka. Den höga utbildningsnivå många av forumets medlemmar besitter skrämmer mig en aning då jag saknar akademisk utbildning. Bäst att vara påläst här, vilket jag väl tycker att man alltid ska försöka vara.

Jag intresserar mig framför allt för psykologi,beteendevetenskap,argumentationsteknik och historia. Sedan finns ett engagemang för gamla trähus,synthesizers,tv-spel och avsomnade bruksorter vilket jag ägnar osunt mycket tid åt.

Välkommen hit. Utbildningsnivån behöver du inte oroa dig för. Finns gott om exempel på motsatsen. Vissa woo-woos kan ju visa upp en rätt imponerande CV. De får inte mer rätt för det.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » mån 15 apr 2013, 23:15

Fantomen skrev:Den höga utbildningsnivå många av forumets medlemmar besitter skrämmer mig en aning då jag saknar akademisk utbildning.
Lugn, du är inte ensam. Jag trivs här trots att jag saknar den där akademiska utbildningen.

Välkommen!

Gillade din kommentar om MLM, en företeelse jag gärna tjafsar om :-)

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » mån 15 apr 2013, 23:20

ulltand skrev:
Gillade din kommentar om MLM,
Bifall här också.

Användarvisningsbild
Catweazle

Inlägg av Catweazle » tis 16 apr 2013, 00:57

Fantomen skrev:Hej!

Välkommen. Med sunt förnuft kommer man långt.
Fantomen skrev:Jag intresserar mig framför allt för psykologi,beteendevetenskap,argumentationsteknik och historia. Sedan finns ett engagemang för gamla trähus,synthesizers,tv-spel och avsomnade bruksorter vilket jag ägnar osunt mycket tid åt.

Med så många intressen verkar du ha en hel del att bidra med här. De fyra första innebär att vi kanske stöter på varandra på någon tråd.
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.

Användarvisningsbild
amandaduregard
Kontakt:

Re: Sv: Välkomna, nya användare!

Inlägg av amandaduregard » tis 16 apr 2013, 18:43

Välkommen Fantomen! Här i Sveriges skeptiska huvudstad är vi ganska duktiga på att träffas även irl (jag har hört att det finns tillfällen då Fantomen vandrar omkring på gatorna som en vanlig man). Kolla på Skeptikerträffar på Facebook eller denna tråd: http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=16&t=5767 .
Men det är väl ingen som bryr sig om vad jag tycker.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tis 16 apr 2013, 22:51

amandaduregard skrev:Välkommen Fantomen! Här i Sveriges skeptiska huvudstad är vi ganska duktiga på att träffas även irl
Glöm inte att den som ser Fantomens ansikte dör en mycket kvalfylld död.
(gammalt djungelordspråk)

Användarvisningsbild
Fantomen

Inlägg av Fantomen » tis 16 apr 2013, 23:06

Blafsen skrev:
Välkommen hit. Utbildningsnivån behöver du inte oroa dig för. Finns gott om exempel på motsatsen. Vissa woo-woos kan ju visa upp en rätt imponerande CV. De får inte mer rätt för det.
Tack! Du har en poäng där.

Användarvisningsbild
Fantomen

Inlägg av Fantomen » tis 16 apr 2013, 23:27

ulltand skrev:
Välkommen!

Gillade din kommentar om MLM, en företeelse jag gärna tjafsar om :-)
Tack!

MLM i alla dess former hotar allvarligt min sinnesfrid. Även Ponzie bedrägerier som Banners Broker gör mig trumpen.

Användarvisningsbild
Fantomen

Re: Sv: Välkomna, nya användare!

Inlägg av Fantomen » tis 16 apr 2013, 23:38

amandaduregard skrev:Välkommen Fantomen! Här i Sveriges skeptiska huvudstad är vi ganska duktiga på att träffas även irl (jag har hört att det finns tillfällen då Fantomen vandrar omkring på gatorna som en vanlig man). Kolla på Skeptikerträffar på Facebook eller denna tråd: http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=16&t=5767 .
Ok. Tack för tipset! Du har också hört rätt angående mina förhavanden på gatorna.

Användarvisningsbild
Fantomen

Inlägg av Fantomen » tis 16 apr 2013, 23:53

Blafsen skrev:Glöm inte att den som ser Fantomens ansikte dör en mycket kvalfylld död.
(gammalt djungelordspråk)
Exakt! Även erbjudaden att få bli distributör för randompicked MLM verksamhet kan göra Fantomen både våldsbenägen och vedergällnings lysten.

Användarvisningsbild
Fantomen

Inlägg av Fantomen » tis 16 apr 2013, 23:56

Tack alla för det varma välkomnandet!

AndersGabrielsson

Inlägg av AndersGabrielsson » tis 18 jun 2013, 16:38

Hej hej, ny på forumet.

Skriv svar