Varför? Vad har vänstern med saken att göra och varför är det så viktigt för dig vad de tycker? Var i partiprogrammet kan man läsa om deras uppfattning om musikbokningar, om den nu är så avgörande?Moridin skrev:Jag härleder en intern motsägelse i den vänsterpolitiska uppfattningen.Picea skrev:Är du helt säker på att vänstern har rätt i den här frågan? Själv är jag inte övertygad om att alla kapitalister skulle sälja sin själ, men jag kanske är hjärntvättad av högerspöken, till skillnad från dig? Eller?
Du driver ju en politisk kamp mot kvinnliga musiker i den här tråden. Varför gör du det?Moridin skrev:Ska alla som vill det kunna bli framgångsrika musiker, även de dåliga (definierat som mindre populära)?Saken är den att för att gå med vinst måste man vara lyhörd för vad folk vill ha, och om du och dina gelikar driver på att ingen vill höra kvinnliga band och att de som vill är rabiata håriga feminister som inte är värda att ta hänsyn till, så kan det ha en negativ effekt på kvinnors chans att ha framgång som musiker. Vill du verkligen det
Alla som har förutsättningar att bli framgångsrika musiker skall väl få chansen? Är det inte ett problem om det beror mer på kön än på skicklighet? Jag menar inte att ansvaret ligger på konsertbokarna, men är det inte ett dugg intressant att diskutera hur de bästa snarare än de manligaste musikerna blir framgångsrikast?