Tryggve skrev:skeptiskelars skrev:blåbär skrev:Jag tittade på
http://www.val.se och hittar inte hans parti bland de registrerade partierna.
Han lyckades nog inte samla ihop de några tusen namnunderskrifter (tror det är 1.500) för att få registrera partiet.
Framför allt så kan man inte göra det online som han gjorde, utan det måste röra sig om riktiga, fysiska underskrifter. I alla fall så var det så när han genomförde detta.
Sen såg jag även att någon har försökt registrera ett parti med det namnet på 90 talet med fått avslag för det är för likt andra partinamn och kan förväxlas.
Då borde ju Peratt väl veta om det också och sedan hittat på nåt annat.
Tex "vi är bäst". Det kunde väl hans parti heta

för om han tror att demokraterna är ett lockande namn på ett parti så är han nog ganska naiv. Som hans humanistförening som han verkar tro är felfri. Som vi ju har sett bevis på inte är det. Självklar går det inte att registrera ett parti som heter vi är bäst. Men jag tycker hans fantasilösa namn på både partiet och på humanism och kunskap är just makalöst dåligt. Om han nu saknar just kunskap om viktiga elementära saker.
Och empati saknas ju Om han tro att verkningslösa healingmetoder funkar. Och folk vittnar Om att de inte funkar. Hur smart är han. Har han kunskaper? Vetapedia. Han tycker det är fel att de raderar saker som är felaktiga från Wikipedia och startar då vetapedia.
Byt ut vetapedia mot lögnopedian.
Om man är politiker och redan ansluten till ett parti borde man ju känna till hur man gör för att allt ska gå rätt till med registrering. Har man den inställning att man kan gissa fakta borde man jag skaffa annan sysselsättning. Eller använde han telepati när han ska få fram faktan?
Eller så visste han om hur man gör och trodde att det spelar väl ingen roll om man gör det via internet. Tror det har hänt andra nystartade partier att de samlat namn men glömt att folk ska skriva ort och adress och person nummer. För annars kan man ju själv stitta och sķriva under med förställd handskrivet. Bara och växla handstil liksom.
Han kanske trodde det var en lögn att man ska ha 1500 namn underskrifter??