Dûrion Annûndil skrev: ↑tor 27 dec 2018, 09:58
manifesto skrev:I det inlägg du väljer att citera endast två meningar ifrån finns all den information du här efterfrågar.
Nej, det är fortfarande oklart.
Citera då specifikt det som du upplever är oklart och förklara varför, istället för att konstruera halmgubbar av det jag skriver.
Du hänvisar fortfarande till att NIST inte följt nationella stadgar
Nej, om du läser vad jag skriver så hävdar jag att NIST inte följde nationell standard som i relevanta fall stadgar xxxx ...
Sådant här undviker du som sagt enkelt med att citera vad jag faktiskt skriver och om oklart, förklarar varför.
som du sen inte vill definiera som nationella stadgar men ändå hävdar är nationella stadgar.
Nej, jag skriver att det är nationell standard som i aktuella fall stadgar xxxx
Och förhållandet mellan NIST och NFPS vill du inte heller reda ut. Det blir en semantisk ordlek som gör det mycket otydligt vem som hade vad för slags skyldigheter att följa vilka regler eller rekommendationer, och när. Jag kan bara spekulera i att du helt enkelt inte vill reda ut saken.
Så länge du envisas med att istället för att citera det jag faktiskt skriver och utifrån det förklara vad som är oklart så lär ju det här fortsätta ad infinitum, helt riktigt.
Frågan är om du gör det här medvetet eller om du har allvarliga problem med läsförståelsen. Jag är nu övertygad om att du gör så här medvetet, att du saknar goda argument och därför konstruerar en halmdocka för att slippa erkänna att du har fel.
manifesto skrev:Det jag hävdar är att NIST valde att inte följa sagda rekommendationer
Jag gör ett sista försök: På vilket sätt existerade dessa rekommendationer för NIST år 2001?[/quote]
Rekommendationerna existerade för alla som genomförde gängse brandtekniska forensiska utredningar av händelser med High Order Damage.
(Observera att min invändning mot ditt argument alltså är att NFPS rekommendationer inte fanns hos NIST vid den tidpunkten, och alltså inte kan vara något som NIST bortsåg ifrån att följa. Men du kanske hänvisar till andra rekommendationer som fanns hos NIST?)
Din invändning är nonsens. ”Fanns hos NIST”? NFPS’s rekommendationer = nationell standard för hur forensiska brandtekniska utredningar bör bedrivas och där NIST var den kanske viktigaste bidragaren till det underlag som dessa rekommendationer grundar sig på.
Återigen, nationell standard säger att var och en som tycker att NIST borde ha testat och undersökt kvarvarande rasmaterial för spår av explosioner och extrema temperaturer samt för spår av sprängmedel/former av termit/incendiaries, är helt rätt ute.
Det är precis vad nationell standard stadgar att man bör göra vid händelser av High Order Damage.
Att NIST, trots att det var ett terrordåd och trots en stor mängd indikationer, valde att inte följa nationell standard blir då ETT starkt argument för att NIST’s utredning inte handlade om att ta reda på vad som faktiskt hade utspelat sig. Att uppdraget istället var det omvända, att mörklägga vad som faktiskt hade utspelat sig.
Jag vet att du fattar det här och det är kanske bra trots allt, att du exponerar dig för den du är.