https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2125080454
Religiösa? Är ni?

Låter som intressanta föreläsningar föresten på ABF.

Men sekt? Sen när då?
Ursäkta, men det heter väl inte föreläsning, det heter väl predikan!blåbär skrev:Låter som intressanta föreläsningar föresten på ABF.![]()
Bra beslut!Och det är bättre att hålla sig borta.
absolut
när jag påstår att de bete sig som en sekt, det betyder det att handlar endast om hur jag upplever föreningen, självklart behöver inte andra hålla med mig, eller att de säkert kommer att uppleva samma sak, det beror väl på från en individ till annan.kipphebel3 skrev: ↑lör 28 mar 2020, 10:26Jag vet inte om det spelar någon roll att förklara, men VoFs Facebookgrupp har en helvetisk massa medlemmar och en enorm trafik. För att det skall fungera överhuvudtaget så måste man ha regler för hur diskussioner skall föras. Att FB sedan är ett utpräglat dåligt forum för att diskutera komplexa saker gör inte saken bättre.
Jag har själv förflutet som moderator i FB grupper och det är ett hästjobb, så på den tiden jag var aktiv på FB så tyckte jag att moderatorerna i FBs grupp gjorde ett bra arbete. De möjligheter du har som moderator att styra en diskussion är väldigt små. Du kan inte (som här) flytta inlägg till en mera relevant tråd, inte heller bryta ut sidodiskussioner som en ny tråd. Dessa begränsningar i FB gör att det enda som återstår så medlemmar bryter mot reglerna är att stänga av dem helt eller för en viss tid.
Jag har ingen aning om vilka kontroverser du haft med moderatorerna där och är heller inte intresserad. Det är en diskussion du får ta med dem, men ofta kan det vara bra att ta två steg tillbaka och se diskussionen från ett annat perspektiv: Hur skulle en utomstående se det hela? Det är sällan ens fel då två träter.
Glöm inte heller att varken detta forum eller Vofs FB-grupp är samma sak som föreningen. Du har naturligtvis all rätt att anse att Vof är en sekt, eller djävulens påfund, men du kanske kan acceptera att andra ser litet annorlunda på saken? Du är säkert även välkommen till Vofs årsmöte där du kan diskutera dina invändningar med styrelsen.
Jaha? Lite som de inlägg vi sett med "det här blir mitt sista inlägg"
visst är det trevligt att diskutera med folk... men helst inte den nivå....