jjerkert skrev:Att diskutera detta med en sådan som dig är inte meningsfullt i längden. Jag skriver i denna tråd bara för att jag nu råkar vara ledig. (Men redan imorgon har jag bättre saker för mig, så räkna inte med mitt fortsatta engagemang.)

jjerkert skrev: Remote viewing fungerar inte. Åtminstone har ingen presenterat metodologiskt sund forskning som tyder på det. (Men bevisen är förstås "hemliga" enligt en konspirationsteoretiker.) Angående CIA:s inblandning i remote viewing-forskning, se David Marks, The Psychology of the Psychic, 2000, kap. 5.
Jo, det funkar. Du kan köpa större delen av materialet direkt av CIA på adressen nedan. Det tidigare hemliga materialet släpptes fritt hösten 2004. Det omfattar ca 89,000 sidor och 12,000 dokument. [När du läst på lite bättre ponken så kan vi ta upp diskussionen igen.] Denna ton är olämplig. Vänligen undvik den framledes. /Johan Sperling
Information and Privacy Coordinator
Central Intelligence Agency
Washington, DC, 20505
Du kan även köpa det av Remote Viewer, Paul Smith:
http://www.rviewer.com/ArchiveOrder.html
jjerkert skrev:När det gäller Dalkvist så vet jag att du försöker smutskasta honom, efter att du misslyckats i testet som han ställde upp. (Det är därför du t.ex. hänvisat till Högskolans lågvattenmärken i tron att Dalkvist får hård kritik där. Uppenbarligen har du inte läst boken.) Det är inte meningsfullt att jag går in i denna debatt, eftersom jag inte har alla fakta.
Jag försöker inte smutskasta Dalkvist. Jag kastar bara tillbaka hans egen smuts som han kastade på mig. Det var han som började.

Detta kallas självförsvar. Om nu Dalkvist har problem med att sanningen om hans beteende kommer fram så är det nu hans problem och inte mitt. Skönt nu är smutsen borta.
Om jag läst boken Högskolans lågvattenmärken? Nej, du har rätt i. Jag inte läst boken, men jag har fått innehållet presenterat för mig av en som har läst den. Det jag får en känsla av är att genom att skriva om Dalkvists plumpar så finns liksom en underliggande varning gentemot honom att han kan bli utsedd till "Årets förvillare", om han inte passar sig. Jag kanske övertolkar. Eller så kanske jag inte övertolkar. Vi får se vad som händer. Han kanske bara fått en varning....