Dags att söka jobb!

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Skriv svar
Användarvisningsbild
MariaB
Avstängd

Dags att söka jobb!

Inlägg av MariaB » sön 08 jul 2007, 12:54

Jaha. Nu är det dags att för oss alla att lämna hängmattepositionen och söka nytt jobb.

Förslagsvis detta:

http://platsbanken.ams.se/direkt/20/070 ... 4020.shtml

Lycka till med ansökningarna!

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » sön 08 jul 2007, 13:11

www.billebro.se :
Precis som du kan köpa din egen bostadsrätt eller villa så erbjuder jag dig att köpa 25% av Billebro Eventure AB och äga din arbetsplats! Ta ett lån på 1,5mkr, köp 25% här och skapa vad du vill här, ta ut en rejäl lön samt aktieutdelning, förverkliga dina drömmar och visioner här och fortsätt att utveckla detta företag och dess affärside, möjligheterna är gränslösa!!
An offer you cannot refuse... Tror jag inte.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » sön 08 jul 2007, 19:16

...WTF-mätaren slog i taket.

Även om detta inte verkar så tokigt, så vet man aldrig när det kan bli så här. Kanske därför de lade ner verksamheten.

tuatara

Inlägg av tuatara » mån 09 jul 2007, 19:07

Är konkurrensen för tuff så ge inte upp, det finns fler jobb
Oroa dig inte för att inte hålla önskad kompetensnivå. Beskrivningen innehåller gott om brasklappar:
"riktiga" häxor
"dolda" kunskaper

eken

Inlägg av eken » mån 09 jul 2007, 19:19

Åh, så underbart roligt!

Kan vi inte söka allihop och göra det riktigt knepigt för dem i urvalet?? ;)

Mvh
Anders
Vetenskapen är tålmodig och god. Den är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen.

Användarvisningsbild
katten

Inlägg av katten » mån 09 jul 2007, 20:24

jo, jag söker jobb...tack för tipset!

I lördags var jag på fest och pratade med en väninna ang. en annan väninna som just dött i lungcancer. På festen så rökte min kompis och hävdade att det inte var någon risk för henne att få lungcancer eftersom hennes spågumma sagt att hon skulle leva ett långt och friskt liv.

Man kan ju tycka att spåkärringar är ett litet oskyldigt nöje...Problemet är ju att människor tror på vad de säger.

Att Arbetsförmedlingen får in tveksamma företag har jag tyvärr råkat ut för. En kapitalförmedlare jag blev hänvisad till var föremål för granskning i TV såsom varande bedragare.

tuatara

Inlägg av tuatara » mån 09 jul 2007, 21:06

Ett undercovermedium söker jobb

Kan man bli nekad a-kassa om man får jobbet, men väljer att inte ta det, eller om vägrar att söka?
Känns verkligen läskigt att arbetsförmedlingen hjälper till med sånna här saker. Är de skyldiga att förmedla alla annonser eller är de naiva?

eken

Inlägg av eken » mån 09 jul 2007, 21:18

Ja, nu har ju dessutom reglerna hårdnat för det, så det kanske bara är att dra på sig trollhatten och se glad ut...

Mvh
Anders
Vetenskapen är tålmodig och god. Den är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen.

Användarvisningsbild
smiskos

Inlägg av smiskos » tis 10 jul 2007, 11:47

Vi söker en sådan person av flera anledningar.

1. Att ha stöd i rekrytering, urval, karriärplanering, framtidsplanering.

2. Säkerhet, risker, tidigare stöldhärvor.

3. Ägarens egna personliga framtidsplaner, ev. sälja företaget, eller ta in delägare, och/eller ändra inriktning?
"Vi söker även någon som kan ansvara för bevakningen av vår hönsgård. Vi ser gärna att du är räv."

Användarvisningsbild
MariaB
Avstängd

Inlägg av MariaB » tis 10 jul 2007, 12:59

smiskos skrev:
"Vi söker även någon som kan ansvara för bevakningen av vår hönsgård. Vi ser gärna att du är räv."
Hahaha. Räv finns i mitt cv ;-) http://tinnitussans.blogspot.com/2006/0 ... heter.html

Matsan

Inlägg av Matsan » tis 10 jul 2007, 13:41

LOL! Men har du vaktat någon hönsgård?

Användarvisningsbild
MariaB
Avstängd

Inlägg av MariaB » tis 10 jul 2007, 15:29

Matsan skrev:LOL! Men har du vaktat någon hönsgård?

Hahahaha. Menar du typ moderator för detta forum ;-)

Användarvisningsbild
katten

Inlägg av katten » ons 11 jul 2007, 20:10

Det är väl tuppen som bevakar hönsen (och beskyddar dom med fara för sitt eget liv)!

I går den 10/7 skrev SvD om att arbetsförmedlare får fler hot av arbetssökande i och med att kraven skärps. Idag var det en uppföljande artikel i SvD näringsliv.

Tänk om man har en helt ny karriär framför sig som spåtant? Kanske kan jag bli rik? :wink:

PS: Har också demat och det var kul! Sålde korv och sa att den var kalorifri...Det funkade inte med de frysta tårtorna dock!

Användarvisningsbild
Anders

Re: Dags att söka jobb!

Inlägg av Anders » ons 21 nov 2012, 06:13

Jag hittade denna lilla diamant i SvD Näringsliv.
1. Tydlig kommunikation
Att göra sig själv förstådd och kunna uttrycka sina åsikter och på sätt skapa kontakt med hjälp av kommunikation, är en
viktig egenskap som lyfts fram av Holly Paul, rekryteringschef på Pricewaterhousecoopers, skriver WSJ.
Och på den vägen fortsätter artikeln.

Nu är det ju dock få av oss människor som ens funderar att jobba för PWC, kanske ingen är särskilt sugen på det idag. Vidare är PWC jobb i princip endast tillgängliga för rätt unga människor med minst en Master-examen, helst två och beredda att jobba 60-80 timmar i veckan.

Det jag vill ha fram är att den del av alla som läser SvD näringsliv som kan komma ifråga för jobb på PWC är försvinnande liten. För oss som inte är vana eller kan hålla föredrag inför företagsledningar på en internationell marknad så ter sig råd som dessa rätt meningslösa.

Det kanske vore mer "nyttigt" om tidningarna ibland skriver om vikten av att fortbilda sig, att umgås lite med arbetskamraterna på fritiden, att läras sig Office paketet iallafall halvbra, att komma i tid till jobbet och att inte ha ansiktspiercingar när man är på intervju. Det enda vettiga rådet i artikeln är att se till att hålla koll på sin cybernärvaro, dvs inte skriva alltför konstiga saker på sin blogg, facebook, twitter, etc.

Råd som SvD ger passar en så udda och försvinnande liten del av läsarna att det bara är fånigt.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Skriv svar